Avatar billede morgel Nybegynder
29. august 2009 - 21:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

gemius questionnaire

Er jeg den eneste der er ved at være godt træt af deres optræden?
De er oven i købet frække nok, til at påstå at det kun er nødvendigt at sige nej tak til at deltage i deres spørge-halløj. Men nu har jeg efterhånden sagt nej tak en 50-60 gange...
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2009 - 21:36 #1
Det burde kun være nødvendigt at sige "Nej tak" en gang, i hvert fald hvis du har cookies aktiveret. Men jeg tror de fleste mennesker hader den type firmaer.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. august 2009 - 22:06 #2
Jeg har aldrig set dem - hvad gør de?
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2009 - 22:16 #3
Gemius er et firma der laver spørgeskemaer og internetundersøgelser, og Questionaire er et af deres produkter til virksomheder. Det popper op første gang du besøger en hjemmeside, og du kan der sige nej til at ville se det igen. Desværre forsvinder ens beslutning sammen med ens cookies :P
Avatar billede thov Forsker
30. august 2009 - 05:01 #4
Ved besøg på forskellige sider, risikerer man også at skulle tage stilling til, om Gemius må placere en tracking-cookie på computeren.
Formålet er angiveligt at aflure vore surfvaner, med det formål, at kunne målrette reklamer.
Der er bare lige det, at når man - naturligvis - svarer nej, smider de svinemikler alligevel deres tracking-cookie i hovedet på os.
Der kommer heller ingen debat i medierne, for foreningen af bladudgivere er med i komplottet.

Bloker for disse sites, så kigger de ikke med over skulderen:
www. gemius. pl
www. gemius. com
www.hit. gemius. com
(Mellemrum indsat, for ikke at gøre adresserne klikbare).
Avatar billede morgel Nybegynder
06. oktober 2013 - 01:34 #5
Smid et svar
Avatar billede thov Forsker
07. oktober 2013 - 01:24 #6
Ok - svar kommer her :-)