Avatar billede FewCastle Praktikant
28. august 2009 - 14:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Reference fra tidligere besøgt websted

Ved ikke om det er rette forum, men jeg forsøger.
Kan det lade sig gøre at hente oplysning om hvilken hjemmeside man kommer fra. Eks:
Jeg er på test.dk og her er et link til test1.dk. Når jeg trykker på linket test1.dk og kommer over på test1.dk, så vil jeg meget gerne have en variabel som indeholder oplysningen om, at man er kommet fra test.dk.

Kan det overhovedet lade sig gøre. På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede Slater Ekspert
28. august 2009 - 14:12 #1
Request.ServerVariables("http_referrer")
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. august 2009 - 14:24 #2
Husk:
referrer kan slåes fra i visse browsere, eller via andet software (f.eks. proxy).

Desuden kan referrer ændre til hvad som helst.

F.eks. kan man påstå, at man altid kommer fra minserver.dk , selv om man faktisk er på test.dk eller test1.dk.

Den eneste måde er at lave featuren selv.. men så virker det kun på samme domæne.. f.eks., kun på sider der ligger på test.dk.. med andre ord: test1.dk kan ikke se hvilken side på test.dk man kommer fra.
Avatar billede FewCastle Praktikant
28. august 2009 - 14:31 #3
Det vi skal bruge det til er, at vi har et internetværktøj som der logges på. Inden de logger på, vil vi gerne have, at de kommer forbi vores hjemmeside, så de ser seneste nyheder osv.
Hvis de så skriver test1.dk (som er internetværktøj) og der tjekkes på at man ikke kommer fra test.dk, så skal det redirecte til test.dk.

Jeg kan læse ud fra din kommentar at der godt kan snydes med det.
Avatar billede Slater Ekspert
28. august 2009 - 14:40 #4
Surferen har ret - der kan altid snydes med det, men der er ikke rigtig så mange alternativer, og almindelige netbrugere vil blive fanget af det.

Hvis der absolut ikke må kunne snydes, er man nødt til f.eks. at lave noget med en krypteret streng på linket fra den "rigtige" side, som så udskiftes jævnligt.
Avatar billede FewCastle Praktikant
28. august 2009 - 14:47 #5
Så vi vil godt kunne bruge den metode jeg beskriver, til de fleste almindelige brugere.
Avatar billede Slater Ekspert
28. august 2009 - 14:56 #6
Ja.
Avatar billede FewCastle Praktikant
28. august 2009 - 15:00 #7
thesurfer> laver du lige et svar.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. oktober 2009 - 13:59 #8
Jeg beklager det sene svar.. jeg er rimelig inaktiv på eksperten.dk i øjeblikket..

- Svar
Avatar billede leasing Nybegynder
09. oktober 2009 - 14:04 #9
mærkeligt...jeg kan ikke give dig point???
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. oktober 2009 - 16:38 #10
Hmm.. har du markeret mit navn i boksen? Hvis ikke, skal du lige gøre det først, og derefter acceptere..