Avatar billede Kanaljen21 Nybegynder
27. august 2009 - 11:43 Der er 4 kommentarer

Formatering af gammel bærbar, uden CD

Hej allesammen.

Min kæreste har fået en gammel bærbar i hænde af sin far, som han havde haft stående i lang tid. Ingen kan huske password på den, og heldigvis ligger der intet af betydning på den. Nu skal vi have den formateret så den kan bruges igen.

Jeg har ingen cd'er til den desværre, men har cdkey osv til Windows xp home edition SP2.

Jeg har haft fat i Fujitsu Siemens for at spørge om den ikke havde en hard disk based recovery, men det havde den ikke, så der skal en cd til, som ikke kan skaffes igennem dem mere. Så nu leder jeg efter et sted på nettet hvor jeg kan finde en fil med "windows xp home edition SP2" så jeg kan brænde den ned, og lave min egen cd!

Det er muligt ikke?. Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde det rigtige på nettet et sted? Evt hvis det er mere avanceret end det lige lyder, så skrive en kort tutorial til at guide mig igennem det.

Bærbaren er en Fujitsu Siemens PI 1536. På forhånd tusind tusind tak!
27. august 2009 - 12:24 #1
... du skal ikke forvente at kunne "downloade" hele "windows xp home edition SP2" noget som helst sted (lovligt!) ...
Avatar billede Kanaljen21 Nybegynder
27. august 2009 - 12:29 #2
Nå for søren.. Det var da ærgeligt, de ikke har en sådan funktion hos Windows evt når man nu har købt licens og sådan, men bare har mistet sine cd'er.
Avatar billede jannick2400 Nybegynder
10. september 2009 - 10:54 #3
du kan hente en såkaldt ulovlig version af windows xp, på thepiratebay.org eller isohunt.com.
dertil skal du downloade utorrent først, som er en klient du downloader igennem. søg google.
så kan du installere via en usb nøgle, eller brænde det ned.

brug din egen licenskode under installationen så undgår du problemer.
10. september 2009 - 21:42 #4
<jannick2400> -> For en go' ordens skyld ->
http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser Punkt 2.1.7.1

2.Regler for brug af Eksperten.dk -> 1.Det er ikke tilladt at: -> 7.spørge efter eller poste indlæg, der omhandler/indeholder: -> 1.ulovlig kopiering eller download af ophavsretligt beskyttet materiale