Avatar billede prinsib Seniormester
26. august 2009 - 23:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Finde et tal ud fra et skema

Hej experter.
I Ark2 har jeg et område (B2:F15) som indeholder forskellige tal.
Kolonne A2 til A15 består af tal fra 13 til 0. Række B1 til F1 består af tal fra 9 til 13.
Hvordan kan man finde det tal der står i f.eks. D8
Jeg ville gerne i Ark1 celle A1 kunne skrive tallet 7, og i celle A2 skrive tallet 11 og så i celle A3 få vist det tal der står på Ark2 celle D8.
Kan det lade sig gøre.
Ib
Avatar billede macduke Nybegynder
27. august 2009 - 06:42 #1
=INDEKS(Ark2!B2:F15;SAMMENLIGN(A1;Ark2!A2:A15;0);SAMMENLIGN(A2;Ark2!B1:F1;0))

uden fejlmeddelse, hvis der ikke er angivet noget i A1 og A2

=HVIS(ER.FEJL(INDEKS(Ark2!B2:F15;SAMMENLIGN(A1;Ark2!A2:A15;0);SAMMENLIGN(A2;Ark2!B1:F1;0)));"";INDEKS(Ark2!B2:F15;SAMMENLIGN(A1;Ark2!A2:A15;0);SAMMENLIGN(A2;Ark2!B1:F1;0)))
Avatar billede prinsib Seniormester
27. august 2009 - 11:07 #2
Hej macduke.
Det var lige det jeg ønskede.
Hvis det ikke er for meget, hvordan gør jeg så hvis det var en tekst F.eks Per, Poul osv. man skrev i A1 og A2.
Mange tak for hjælpen. Læg et svar så du kan få point.
Ib
Avatar billede macduke Nybegynder
27. august 2009 - 13:09 #3
Hvis jeg har forstået det rigtigt, så vil jeg foreslå datavalidering på A1 og A2.

jeg bruger office 2000, her er det Data->Datavaliderng, og i tillad vælge helt tal, og hhv sætte det til mellem 0 og 13, og 9 og 13 i A1 og A2
Avatar billede prinsib Seniormester
27. august 2009 - 22:31 #4
Hej macduke.
Dit sidste indlæg forstår jeg ikke.
Indlæg #1 var helt perfekt.
Jeg spugte som et tillæg, om man kunne selecte ved at skrive tekst i A1 og A2 F.eks. Per, Poul osv.
Men tak igen for hjæpen. Læg et svar.
Ib
Avatar billede macduke Nybegynder
28. august 2009 - 00:29 #5
Beklager, jeg misforstod.

Kan du ikke skitsere problemstillingen, hvor står de tekster i en evt tabel og hvilket resultat skal opnåes.

ps. jeg samler ikke på point
Avatar billede prinsib Seniormester
28. august 2009 - 23:19 #6
Hej macduke.
Nej det er mig der har forklaret mig forkert.
Kolonne A2 til A15 består af tal fra 13 til 0. Række B1 til F1 består af tal fra 9 til 13.
Det var det du svarede på.
Mit spørgsmål var så. Kan kolonne A2 til A15 og række B1 til F1 være navne i stedet for tal, og hvordan ser det så ud.
Ib
Avatar billede macduke Nybegynder
29. august 2009 - 12:05 #7
ok, så er jeg med.
Du behøver ikke at ændre på formlen, hvis du har navne stående i stedet for tal i A2 til A15 hhv B1 til F1, jeg har selv for nylig brugt samme formel, hvor det var navne.
Avatar billede prinsib Seniormester
30. august 2009 - 21:27 #8
Hej macduke.
Så siger jeg mange tak igen.
Læg et svar.
Ib
Avatar billede macduke Nybegynder
01. september 2009 - 16:18 #9
Velbekomme, pointene må du gerne tage selv :-)
Avatar billede prinsib Seniormester
01. september 2009 - 21:28 #10
Hej macduke.
Du har jo fortjent pointene, men hvis du ikke er interesseret, tager jeg dem selv. Så kan jeg bruge dem på mit næste spørgsmål.
Tak for hjælpen.
Ib