Avatar billede bjaelkerupvej Nybegynder
23. august 2009 - 15:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hyperlink i Excel

Hjælp til at "låse" et link fra ark til ark i samme Excelfil.

Når jeg har indsat et hyperlink fra en celle i et ark til en celle i et andet ark (samme fil), ryger samtlige hyperlinks, hvis ny række eller kolonne indsættes.

Spørgsmål: Hvordan kan man "låse" denne referencen, så man ikke skal starte forfra med at definere hyperlinksne.
Avatar billede natkatten Mester
23. august 2009 - 17:04 #1
Du kan navngive de celler, som du ønsker at linke til.
Avatar billede bjaelkerupvej Nybegynder
23. august 2009 - 17:07 #2
Navngive?
Det jeg gør nu er at henvise til en bestemt celle f.eks. c2... Er det at navngive? (virker ikke:-))
Avatar billede bjaelkerupvej Nybegynder
23. august 2009 - 17:09 #3
Navngive?
Det jeg gør nu er at henvise til en bestemt celle f.eks. c2... Er det at navngive? (virker ikke:-))
Avatar billede natkatten Mester
23. august 2009 - 17:18 #4
Nej, dette er ikke at navngive.

Du gør f.eks. følgende (jeg refererer til den danske version af Excel 2003 men det kan gøres også i f.eks. Excel 2007):

1. Placér dig i den celle, som du skal linke til.
2. Vælg Indsæt -> Navn -> Definer
3. Indtast det navn, som du ønsker at anvende, f.eks. Link1
4. Tryk Ok

Nu kan du ved brugen af hyperteksten linke til de forskellige navne, her Link1. Navnene optræder på en liste, som du kan vælge fra.
Avatar billede natkatten Mester
23. august 2009 - 17:21 #5
Generelt er det ved konstruktion af større regneark en god idé at navngive områder, celler mv. Dette kan også gøre det mere overskueligt at lave formler mv.
Avatar billede bjaelkerupvej Nybegynder
23. august 2009 - 19:52 #6
Fantastisk!
Det var løsningen på mit problem...
Mange tak for din hjælp. Nu er min nat reddet:-)
Avatar billede bjaelkerupvej Nybegynder
23. august 2009 - 20:07 #7
hvordan får du dine point? Skal jeg "afslutte" spørgsmålet et sted, eller hvad?
Ja, jeg er ny:-)
Avatar billede natkatten Mester
23. august 2009 - 20:28 #8
Du kan gøre det ved at give dine points til dette svar!

Godt at det hjalp dig.
Avatar billede vejmand Juniormester
23. august 2009 - 20:41 #9
Du lukker spørgsmålet ved at sætte flueben i "Accepter dette svar" ud for svaret, og klikke på "Accepter svar og afgiv point" nederst.  :-)
Avatar billede bjaelkerupvej Nybegynder
23. august 2009 - 21:16 #10
så er den vist klaret. Tak for denne gang!