Avatar billede nemonic Nybegynder
20. august 2009 - 14:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skjulte "låste" mapper - Hvordan?

Hej Eksperter.
Sidder med et lille problem, har en bærbar der er gået ned.
Derfra vil jeg tage harddisken og slutte den til min anden PC, hvilket virker fint.

Mine dokumenter er dog låste, og den skriver blot adgang nægtet, også hvis jeg prøver med total commander.
Er der nogen af Jer der ved hvordan man låser den op, eller har et værktøj hertil?

Vh Ole
Avatar billede ladyhawke Novice
20. august 2009 - 14:33 #1
Har du prøvet at ændre ejerskab på filerne?
Avatar billede nemonic Nybegynder
20. august 2009 - 15:02 #2
Yep, der kan ikke ændres noget.
Avatar billede kgkg Nybegynder
20. august 2009 - 15:38 #3
Som ladyhawke skriver så lyder det som om at du ikke har overtaget ejerskabet.

Tjek denne guide: http://support.microsoft.com/kb/810881
Avatar billede nemonic Nybegynder
21. august 2009 - 10:46 #4
Alt står som i guiden.
Mappe indstillingerne er sat som i guiden , men der er ikke noget faneblad der hedder sikkerhed.
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2009 - 12:07 #5
hvad med at lave en usb pen - den er rar at have når dyret er gået til de hvilende gemakker.

https://fedorahosted.org/liveusb-creator/

leg lavede min i version 10 (686) og den virker

m.v.h
Avatar billede kgkg Nybegynder
21. august 2009 - 12:47 #6
Fanebladet Sikkerhed vises kun når Brug simpel fildeling er slået fra.

Hvilket OS er der  på den computer som du har sat disken på?
Avatar billede nemonic Nybegynder
24. august 2009 - 09:43 #7
XPP, og Brug simpel fildeling ER slået fra.

Det er der problemet ligger at, selvom den er slået fra, har jeg ikke mulighed for at se fanebladet "sikkerhed"
Avatar billede kgkg Nybegynder
24. august 2009 - 13:24 #8
Det lyder mærkeligt.

Hvad sker der, hvis du slår Simpel fildeling TIL og derefter FRA. Øndre det noget?

Jeg går ud fra at der er logget ind på en konto med Admin rettigheder. Ikke?

Prøv evt. at oprette en ny konto med admin rettigheder og log ind med den, det kan jo være at der er et eller andet med din konto.

Tjek lige denne regkey.

Hive: HKEY_CURRENT_USER
Key: Software\Microsoft\windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
Name: Nosecuritytab
Type: REG_DWORD
Value: 1

Når value = 1, så skjules Sikkerheds fanebladet, også selv om Simpel fildeling er slået FRA. Sæt værdien til 0
Avatar billede nemonic Nybegynder
27. august 2009 - 14:39 #9
Jeg prøvede på en anden maskine, det lykkedes, næste gang prøver jeg reg. databasen du skrev.
Gemmer lige "guiden" i en notepad fil hehe.

Tak for hjælpen, kan ikke lige se hvor jeg kan give dig point henne?
Avatar billede kgkg Nybegynder
27. august 2009 - 14:43 #10
Du får bare et svar her som du kan acceptere...