Avatar billede speedy79 Nybegynder
19. august 2009 - 17:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Køb af ekstern harddisk?

Hejsa

Jeg vil gerne købe en ekstern harddisk. Jeg har en del film som jeg gerne vil have på denne, men vil også kunne af spille direkte fra den. Så hvad skal jeg være opmærksom på? Hastighed - cache osv?
Avatar billede speedy79 Nybegynder
19. august 2009 - 17:59 #1
Evt gode mærker? Og mærker jeg skal holde mig fra? :o)
Avatar billede drenriza Nybegynder
19. august 2009 - 18:30 #2
WD Elements Desktop WDE1UBK10000 1 TB 623kr
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=479723

Denne ville sagtens kunne afspille dine film direkte fra harddisken.
Avatar billede laubjerg Nybegynder
19. august 2009 - 22:56 #3
Jeg tilslutter mig ovenstående forslag, hvis du ikke mener at du vil have en decideret afspillerfunktion. Altså HDMI ud f.eks.
Har man penge nok er de små hvor man ikke har brug for strømforsyning også fede, igen er WD et fint mærke.

Hvis du mener at der skal være video ud, så kan jeg supplere med at det jo i hvert fald er vigtigt den understøtter det filformat du foretrækker. Hvis du har alle dine film rippet fra DVD til ISO filer, så er det lidt ligemeget om den kan afspille divx.

Et eksempel på disk/afspiller kunne være den her:
http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=497084
Plextor har altid været kongen hvad angår kvalitet.

Cache og spindelhastighed skal du ikke spekulere på efter min mening. I usb-diske sidder som regel de billigste harddiske producenten kunne finde. De er derfor mere skrøbelige end den gennemsnitlige harddisk, men fungerer ellers godt fordi man typisk flytter én vej ad gangen.

Mvh Jesper
Avatar billede speedy79 Nybegynder
23. august 2009 - 09:15 #4
Tak for hjælpen drenge... :o)