Avatar billede photop Nybegynder
18. august 2009 - 10:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Oprette genvej til netværksdrev

Jeg skal have trådløs adgang til et netværksdrev fra en MacBook. Det jeg har brug for, kan på en Windows-maskine gøres ved at oprette en genvej til den givne adresse (i dette tilfælde til mit netværksdrev på arbejdspladsen), hvorefter den spørger efter login til serveren. Når dette er gemt, kan jeg åbne mit netværksdrev via genvejen, nøjagtig som var den en almindelig mappe.

Hvordan gør jeg noget tilsvarende på en Mac? Jeg vil gerne have genvejen liggende på skrivebordet.
Avatar billede nissen2630 Novice
18. august 2009 - 11:13 #1
Avatar billede aeblenet Nybegynder
18. august 2009 - 12:36 #2
Hej photop.

Opret forbindelse til din externe disk.
-lad den mounte på dit skrivebord.
Højreklik på ikonet/disken (CTRL+museklik - hvis du ikke kan højreklikke)
-vælg "Opret henvisning"

Vupti. Nu kan du nøjes med at dobbeltklikke på henvisningen, når du gerne vil kontakte din externe disk....
Avatar billede photop Nybegynder
18. august 2009 - 18:03 #3
Hehe - jeg er total Mac noob - mit problem er i det hele taget at få forbindelse til netværksdrevet. Jeg må et eller andet sted kunne indtaste adresse, for eksempel: "\\Servernavn\User Data\User\Documents"
Avatar billede photop Nybegynder
02. september 2009 - 14:25 #4
Må vist hellere til at lukke.
Avatar billede aners Nybegynder
27. september 2009 - 16:01 #5
Åbn Finder, tryk cmd+k og indtast stien

F.eks: smb://10.10.10.230/