Avatar billede Slettet bruger
14. august 2009 - 12:10 Der er 3 kommentarer

Nyhedsbrev rundsendelse - how?

Hej folkens.

Jeg har et nyhedsbrev jeg skal sende rundt til 1200 email adresser.

Min host er hostgator, m. reseller account (cpanel).

Kan jeg bare lave et script, v.h.a phpmailer der sender de 1200 mails, eller kan der opstå problemer med så stor mængde?

Hvad gør man normalt, med mange mail på en gang?
Avatar billede repox Seniormester
14. august 2009 - 12:42 #1
Bulkmail kan med fordel sendes enkeltvis.
Jeg gør det vha. et cronjob der kontrollerer min database for atkive udsendelser.
Når den er funder henter jeg modtagerne ud i et array looper arrayet igennem og sender en mail for hver modtager.

Ved at gøre det gennem et cronjob slipper du også for at tænke på om din browser timer ud, om scriptet låser apache eller hvad du nu kan finde på.

Performance-nazister vil nok mene at du skal sende det over en gang, bruge smtp og så videre - men da du i forvejen bruger phpmailer som faktisk er en god klasse at bruge til netop bulkmail er der ikke noget i vejen for at gøre det for hver enkelte modtager - det gør jo også at du kan personliggøre modtagerens mail, tilføje 'unsubscribe' link og så videre...
Avatar billede coderdk Praktikant
15. august 2009 - 13:50 #2
Jeg foreslår SwiftMailer og dens batchSend :)
http://swiftmailer.org/wikidocs/v3/sending/batch
Avatar billede benjaboy Nybegynder
16. august 2009 - 13:17 #3
Nogen der har en guide eller lignende til og udsende nyhedsbrev med cronjob? Ved ikke særlig meget om cronjobs. Men forsøger da og få mere viden omkring det.

Mvh Benjamin