Avatar billede hattori-hanzo Nybegynder
13. august 2009 - 10:42 Der er 4 kommentarer

Windows server 2008 domain name

Hej Eksperten

Jeg sidder med en windows server 2008 32bit computer og en alm computer med vista 32bit installeret.

Mit spørgsmål er hvordan jeg får den almindelige computer til at skabe kontakt til serverens domain.

begge computer kan /ping hinanden og begge maskiner er synlige på det lokale netværk, men den almindelige computer kan ikke komme på vores servers domain, da vi så får en fejlmeddelelse om at der ikke kunne skabes kontakt

Vi har give begge computere statiske ip addresser.
Avatar billede osdata Nybegynder
13. august 2009 - 10:58 #1
Kommer der ikke en mere præcis fejlbesked?

Ole Stanstrup
O.S. Data
Avatar billede snowball Novice
13. august 2009 - 11:00 #2
Hvis vi snakker om at melde den ind i et Active Directory domain, så kontroller at klient PC'en benytter serveren som primær DNS.
Avatar billede kimgregergsen Nybegynder
13. august 2009 - 11:42 #3
klienten skal benytte samme DNS som serveren, enten serverens egen DNs server, eller evt. en anden server/router

derefter skal du bare melde maskinen i domain, det skulle være ligetil.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
13. august 2009 - 20:01 #4
#3
klienten skal benytte samme DNS som serveren, enten serverens egen DNs server, eller evt. en anden server/router

er en gang vrøvl