Avatar billede melieha Nybegynder
12. august 2009 - 22:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ændre i Active Directory via ASP.

Hejsa

Jeg har flere gange tilgået data fra AD via ASP, men kunne også godt tænke mig at oprette/ændre/manupulere data, er der nogen der ved at om det overhovedet er muligt, og eventuelt har noget læsestof til det.
Hvis ikke, så måske noget i .NET hvis det er muligt derigennem.

Jeg glæder mig til at høre jeres erfaringer :)
Avatar billede hojgaard Nybegynder
13. august 2009 - 20:10 #1
Jeg har ikke prøvet i ASP, men i .NET er det simpelt.

Prøv tjek siden her:
http://www.codeproject.com/KB/system/everythingInAD.aspx
Avatar billede melieha Nybegynder
18. august 2009 - 10:38 #2
Hejsa

Der var da i hvert fald lidt at gå ud fra :) Jeg har selv fået lidt kodestumper tilsendt andet steds fra, så jeg tror jeg har lidt at gå igang med.
Smid et svar :)
Avatar billede hojgaard Nybegynder
18. august 2009 - 19:22 #3
Svar :)

Btw... jeg kan anbefale dig at downloade "LDAPSoft LDAP Browser 3.2".
LDAPSoft tilbyder desværre ikke længere download, men jeg er sikker på du kan hente det andre steder.

Kort fortalt giver dette util dig en super nem måde at finde navnene på properties i AD.

Programmet har dog en enkelt bug - det bruger ekstremt meget cpu.
Avatar billede melieha Nybegynder
02. september 2009 - 12:39 #4
Hejsa, så kom jeg langt om længe herind igen, jeg har allerede gang i LDAP browser 2.6 fra Softerra, den er jeg super tilfreds med, jeg oplever ingen CPU forbrug i hvert fald :)