Avatar billede danish-quality Nybegynder
10. august 2009 - 23:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Port 80 -> 8080

Hej alle I kære mennesker! Jeg står med et bette problem som har vist sig at være lidt sværere end først antaget. Jeg har et simpelt mediecenter (en popcorn hour) som jeg har installeret en webserver på. Dog kører det på port 8080, da selve mediecentret selv bruger port 80 (og det kan der ikke gøres noget ved). Det jeg så gerne vil, er at port mappe således at routeren selv formidler requests på port 80, til port 8080.

Mit setup er således at jeg har en trådløs zyxel router fra fullrate og som 2. led, har jeg en netgear router. Årsagen til at jeg har en router som 2. led, er at zyxel routeren dør ved for mange nat connections (dvs. torrents, osv.).

I zyxel routeren kan jeg ikke portmappe og i netgear routeren vil den ikke lade mig trigge port 80.

Er der nogen der ved hvordan jeg løser dette problem? Pt skal man taste domænenavn.dk:8080 for at få adgang til domænet :-(

På forhånd tak
Avatar billede riversen Nybegynder
11. august 2009 - 19:59 #1
en ting undrer mig over det du skriver. Du kan ikke pat'e i zyxel, men alligevel fungerer domænenavn.dk:8080. Hvordan det, når du siger du ikke kan PAT'e? Har ISP'en gjort det?

I så faldt må du kunne få dem til at gøre tilsvarende med port 80. Hvis ingen af routeren understøtter forskellig src og dst port må du have fat i en der gør.
Avatar billede mnemic Nybegynder
11. august 2009 - 20:59 #2
hvilken webserver kører du apache tomcat? apache? IIS?
du kan portmappe direkte i din webserver config file normalt.
Avatar billede danish-quality Nybegynder
28. september 2010 - 19:36 #3
Tråd lukket.