Avatar billede timelord Nybegynder
10. august 2009 - 16:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Outlook bliver ved med at læse slettet emails.

Jeg har en bekendt som har fire maskiner som henter post fra den samme konto på fire maskiner. Alle steder er e-mail kontoen sat op til at blive på serveren i 2 dage før den slettes. To maskinerne bliver ved med at læse e-mails også selv om man sletter dem i Outlook, de 2 andre maskiner gør ikke.

Hver gang man sletter en e-mail og genstarter Outlook henter den e-mailen nok så fin ind igen. Jeg går ud fra at alle Outlook er sat op til at lade mails bliver på serveren for at at alle kan læse dem, men jeg kan ikke gennemskue hvorfor 2 af maskinerne bliver ved med at læse dem.

Er der noget der har en løsning på dette problem?
Avatar billede mads Praktikant
10. august 2009 - 17:51 #1
Når man opsætter Outlook til ikke at slette på serveren, kan man ganske rigtigt sætte den til "Fjern meddelser fra serveren efter  X antal dage"
Men du kan også sætte den til at "Fjern meddelser fra serveren, når de er slettet fra "slettet post".
Har duy styr på om det sidste skulle være valgt på de 2 maskiner, og ikke på de 2 andre?
(Det sættes samme sted som "gem på server" nemlig avanceret under mail-konti)
Hvis det skal virke skal det være 100% identisk opsætning på de 4 maskiner.
Avatar billede timelord Nybegynder
10. august 2009 - 18:00 #2
Det er jeg ikke, det tjekker jeg op på!
Avatar billede mads Praktikant
10. august 2009 - 18:26 #3
Ok, så må vi se om det hjælper!
Avatar billede timelord Nybegynder
18. august 2009 - 23:55 #4
Der er ikke nogen der har et flueben i "Fjernmeddelser fra serveren når de slettes fra slettet post"

Har du ellers en ide til hvorfor denne fejl opstår?
Avatar billede timelord Nybegynder
19. august 2009 - 10:35 #5
Fik det til at virke.
Slettede konti på alle maskiner og oprettede dem igen
Avatar billede mads Praktikant
19. august 2009 - 17:45 #6
Jamen, det var dejligt at det lykkedes.
En geninstallation er næsten altid en sikker løsning, men det er jo 'sidste udvej'....
God arbejdslyst, selv tak for hjælpen, og tillykke med point'ne!