Avatar billede richardjensen Seniormester
10. august 2009 - 12:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

WLAN-problem

Har nylig købt/installeret et brugt bundkort (ABIT IC7-G)og installeret WIN-XP-HE fra orig. recovery CD.
Har isat 'LEVEL ONE WNC-0300 54 Mbps Wireless PCI Adapter', da jeg gerne vil kunne bruge den comp. som 'sekundær', - men trods FLERE ihærdige forsøg er det ikke lykkedes mig at få gang i WLAN.
Har forsøgt at downloade/installere drivere uden held.
Har Level one bredbånds ruter og adapteren kører ok isat anden computer.
Hvad er galt - og hvad bør jeg gøre  ?
Avatar billede mads Praktikant
10. august 2009 - 13:24 #1
Der ligger en online (83 sider lang) manual her: http://www.llgroup.dk/Manualer/Level%20One/540511%20-%20WNC-0300/WNC-0300V2_DK.pdf

Det PCI kort du isætter, gør at din maskine kan gå på tråløst netværk.
(Om den er primær eller sekundær er helt underordnet)

Så du skal installere kortet, lige som du ville installere alle andre PCI kort. DVS at du lukker maskinen ned, sætter kortet i, og lader windows selv finde kortet under opstarten.
Hvis du mangler driveren kan du prøve her: http://global.level1.com/download.php?action=init eller google den.

Når PCI kortet er installeret skal du vælge 'vis tilgængelige trådløse netværk', vælge dit netværk og indskrive den netværksnøge/kode du har valgt.

Håber det virker!
Avatar billede richardjensen Seniormester
11. august 2009 - 20:43 #2
Tak for hjælpen, - ikke mindst henvisning til de 83 sider - god forklaring.
Forsøg på at downloade driver kunne jeg ikke rigtig få til at lykkes - ved ikke hvorfor.
Men kortet er fra en kasseret comp. og af den tidligere ejer har jeg fået den originale CD med driver,den var heldigt nok ikke smidt ud - så nu kører det.
Er du interesseret i point, så læg et svar.
Avatar billede mads Praktikant
12. august 2009 - 00:24 #3
jamen så får du et svar her....