Avatar billede phuc69 Juniormester
07. august 2009 - 21:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

kan ikke finde andre maskiner i mit netværk

Hej

jeg har 3 maskiner som alle er medlem af mshome. Jeg kan bare ikke se maskinernem, nåe jeg ser under mshome. Der kan jeg kun se den maskine jeg sidder ved.

Det er en vista ultimate
Windows XP
samt vista business

Herud iver har jeg en netværksharddisk.
Jag kan godt pinge den og kan også åbne den som ftp. men ikke som smb hvordan får jeg maskinerne til at se hinanden og vigtigst at se netværks harddisken.
Avatar billede mnemic Nybegynder
07. august 2009 - 22:58 #1
Du nævner 3 maskiner, hvilken en af dem sidder du ved?

nu skriver du at du godt kan pinge den, så jeg går ud fra du har tjekket deres ipaddresser, standard gateway, ect?

- sidst men ikke mindst, hvordan er maskinerne forbundet til netværket? via trådløst netværk, cable?
Avatar billede phuc69 Juniormester
08. august 2009 - 14:31 #2
Det var lige DEn med Xp jeg sidder på. Jeg bruger et trådløst netværk.
Avatar billede mnemic Nybegynder
08. august 2009 - 16:51 #3
prøv at skifte krypterings typen på dit trådløse netværk ud.. forsøg dig lidt frem og tilbage, ofte er det et problem for vista.
Avatar billede phuc69 Juniormester
11. august 2009 - 10:39 #4
hmm syntes ikke lige det ændre noget. XP kan heller ikke finde netværksharddisken. er lidt fraværende den næste stykke tid. Jeg skriver når jeg har bedre tid.
Avatar billede phuc69 Juniormester
07. september 2009 - 13:27 #5
lukker