Avatar billede mira96ac Praktikant
03. august 2009 - 11:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Indsætte Excel felt i Word-dokument

Hejsa
Jeg har lavet en vba-funktion som gør at når man har et tomt Word dokument- så kan man vælge en makro som automatisk indsætter nogle linier i dokumentet f.eks.

Selection.GoTo What:=wdGoToLine, Which:=wdGoToRalative, Count:=18
Selection.TypeText Text:="Vedlagt fremsendes rapport m.v. til videre ekspedition."
Selection.TypeParagraph

Men hvordan får man indsat et Excel område, altså ligesom hvor man kan markere nogle felter fra Excel og sætte ind. Dobbeltklikker man på området kan man redigere/regne.

Der skal bare indsættes ca. 3 rækker og 5 kolonner som standard.

Please hjælp.

Michael
04. august 2009 - 10:23 #1
Selection.InlineShapes.AddOLEObject ClassType:="Excel.Sheet.12", LinkToFile:=False, DisplayAsIcon:=False

Er et bud baseret på Office 2007 - du skal ændre 12, så det passer med din Office version.
Avatar billede mira96ac Praktikant
04. august 2009 - 12:39 #2
Det virker desværre ikke...
Avatar billede supertekst Ekspert
04. august 2009 - 14:25 #3
Office 2003:
Selection.InlineShapes.AddOLEObject ClassType:="Excel.Sheet.8", FileName:="", LinkToFile:=False, DisplayAsIcon:=False
Avatar billede mira96ac Praktikant
05. august 2009 - 14:40 #4
Det virker - nu indsætter den et Excel område.

1. Hvad hvis den ikke skal have området aktiveret ?
2. Hvad hvis man vil have eksisterende tekster og formler i Excel området ?
Avatar billede supertekst Ekspert
05. august 2009 - 14:51 #5
Andre må tage over lige p.t.... :-)
Avatar billede mira96ac Praktikant
05. august 2009 - 15:28 #6
Jeg har "bare" oprettet Excel delen i et Excel ark og sætter filnanvnet eks. "c:\test.cls" ind i ovenstående linie, dvs.

Selection.InlineShapes.AddOLEObject ClassType:="Excel.Sheet.8", FileName:="c:\test.cls", LinkToFile:=False, DisplayAsIcon:=False

Så åbner den det Excel ark i mit Word dokument og jeg kan rette i det og gemme Word dokumentet bagefter.

Point til supertekst for hjælpen.
Avatar billede mira96ac Praktikant
05. august 2009 - 15:28 #7
Der skulle selvfølgelig stå ".xls"
Avatar billede supertekst Ekspert
05. august 2009 - 15:32 #8
Ok - et svar