Avatar billede kryss Nybegynder
03. august 2009 - 09:41 Der er 5 kommentarer

problem med tilkopling af trådløs router til adsl-modem fra tdc

Hej

Jeg har TDC adsl, men vil gerne ha en trådløs router på så jeg kan køre trådløs. Jeg har købt en wireless router Zyxel NBG-419N. da jeg ville koble den efter TDC´s modem opdager jeg at stikket fra tdc er smallere RJ11 og ikke et RJ45. Mit spørgsmål er så om jeg kan koble min ny router til et at lan-portene på TDC modemet og over i WAN-porten på Min nye router og om det vil virke? Syns det var nemmere da jeg havde stofanet, der passede stikkene sammen.

VH
rysken
03. august 2009 - 09:57 #1
Som du beskriver - JA...
Avatar billede kryss Nybegynder
03. august 2009 - 10:10 #2
Jeg prøver det lige igen så, syns ikke det virkede da jeg prøvede igår :-)
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
03. august 2009 - 10:12 #3
Det typiske problem er ofte at begge routere har DHCP-serveren (den som tildeler ip-numre) slået til.

Derfor vil begge prøve at tildele ip og så går det i ged. Slå derfor DHCP-server fra i din nye router, tildel en fast ip (hvis din tdc har 192.168.1.1 så lad din nye have 192.168.1.2) og se om det ikke virker.
Avatar billede kryss Nybegynder
03. august 2009 - 10:26 #4
Jeg prøver lige at koble det sammen igen. :-)

Hvordan dhcp fra?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
04. august 2009 - 09:42 #5