Avatar billede Jonesdown Nybegynder
31. juli 2009 - 16:53 Der er 8 kommentarer

Tilføje et youtube-klip til sin hjemmeside, hvordan gør man?

Hej

Jeg vil undskylde, hvis mit indlæg er lagt det forkerte sted. Jeg er absolut ingen IT-haj, og derfor har jeg også nedenstående spørgsmål, som jeg håber en venlig sjæl vil besvare.

Jeg har fundet et youtube-klip på nettet, som jeg meget gerne vil ha' lagt indpå min hjemmeside (Fordiden) Således at når man klikker sig ind på min hjemmeside, så starter youtube-klippet automatisk.

Jeg ved, at man skal ha' tilladelse, af udbyderen af klippet, for at kunne lægge det på sin hjemmeside. Det bliver dog intet problem, da vi "er i samme i branche".

Nå, men kan nogen hjælpe mig med hvordan jeg får lagt et klip fra youtube ind på min internetforside? Jeg håber at I kan give en detaljeret forklaring. Gerne punkt for punkt hvordan jeg skal gøre... Jeg fatter nemlig nada af forskellige It-forkortelser og det generelle IT-sprog ;) Håber derfor på en god fedback...

På fortånd tak :)
Mvh
Avatar billede tripwire Nybegynder
31. juli 2009 - 17:15 #1
Hej

Er det ikke bare at kopiere den embed kode, som står på youtube og lægge det ind i sin egen kode?

f.eks.
<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Ku2oehd8RZg&hl=en&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Ku2oehd8RZg&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2009 - 17:16 #2
Du går ind på siden med videoen. I højre side af skærmen finder du en boks kaldet Embed. Den vil indeholde noget kode lignende følgende:

<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/blahblah&hl=en&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/blahblah&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>

Så er det bare at copy-paste det ind på siden.
Avatar billede Jonesdown Nybegynder
31. juli 2009 - 17:41 #3
Tak for svarene,men det vrker stadig ikke helt? Ellers er det bare mig som ikke kan finde ud af det. Nogen forslag?
Avatar billede hmanback Nybegynder
31. juli 2009 - 18:23 #4
Du skal måske prøve at komme med lidt mere end blot "det virker stadig ikke helt?"

Smid din side op på en server, læg et link, så skal du se så er der nok nogen der kan hjælpe.

Eller post din kode her...
Avatar billede Jonesdown Nybegynder
31. juli 2009 - 20:06 #5
Tak.

Kan I ikke forklare lidt mere om hvordan jeg copy-paster det ind på siden eller i min kode? Jeg har fundet "Embed-koden" fra youtube-klippet og har copy-pasted det? ctrl + V, korrekt? Kan jeg så få en detaljeret beskrivelse, hvordan jeg gør herfra?

Jeg er som sagt ingen IT-mand, og ved dårligt hvad det betyder at "Copy-paste det indpå siden" eller ligge det "ind i min egen kode"

Detaljeret beskrivelse tak.

Hvad skal jeg åbne...
Hvad skal jeg trykke på....
Hvad....

På forhånd tak. Al begyndelse er sgu svær, så bær over med mig ;)
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2009 - 21:08 #6
Det er helt okay. Vi er her jo for at hjælpe dig, og har alle været begyndere en gang.

Ctrl+C = Kopier, Ctrl+V = Sæt ind.

1. Åbn den fil du ønsker at sætte klippet ind i.
2. Find det sted på siden du ønsker at sætte klippet ind henne. Oftest efter slutningen af et andet "tag". Det kunne f.eks. se således ud:

<p>Neden under kan du se en video om mig</p>
Indsæt koden her
<p>Videoen blev optaget i...</p>

3. Gem filen, og læg den op på dit webhotel. Dette gøres oftest med et ftp-program.

Sig bare til hvis jeg skal gå mere i detaljer med noget.
Avatar billede Jonesdown Nybegynder
31. juli 2009 - 22:59 #7
Hej Jacob.
Mange tak for svaret.

Nu har jeg prøvet mig frem på forskellige måder, men jeg gør det bare forkert igen og igen :)

Jeg har nu kopieret Embed fra youtube.
Jeg har åbnet min forside (Hvor klippet skal ligge)
Jeg har fundet det sted på forsiden, hvor klippet skal være.
Jeg har indsat koden (Ctrl + V) Så kommer den lange adresse bare frem på forsiden. Er det rigtigt?

Den resterende proces er mig en gåde. Jeg bliver simpelthen nødt til at ha' en endnu mere dybegående beskrivelse af hvad jeg gør herfra. Sorry.

Håber ikke du sidder og ryster alt for meget på hovedet ;)
Mange tak for din hjælp.
Mvh
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2009 - 23:57 #8
Hej igen

Måske er du kommet til at kopiere det forkerte fra YouTubes side. Der ligger nemlig både en boks med et link, og en boks med den nødvendige kode.

Hvis du ønsker det, vil jeg gerne gøre det for dig. Hvis du blot linker til siden, og fortæller mig hvor du ønsker videoen, skal jeg nok lægge filen op til download på min hjemmeside.

Link i hvert fald din hjemmeside under alle omstændigheder. Så kan jeg i hvert fald se hvad der er galt, og hjælpe dig med at rette det.

Venligst
Jacob