Avatar billede larsbb Nybegynder
29. juli 2009 - 19:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Computer fryser ved opstart efter mislykket XP-installation

En kammerat bad mig om at formatere sin computer, da den var noget sløv i det. Det er en gammel computer med 1gb ram og 1,4 ghz procesor. Den kørte samtidig med Vista, så jeg bad ham straks om at købe en xp-cd hvilket han gjorde, da det højst sandsynligvis ikke ville hjælpe at installere en ny tung version af Vista.

Da jeg så ville installere XP, fik jeg den fejl der er beskrevet her:
http://www.lancelhoff.com/setup-cannot-copy-the-file-cmnicfgxml/

Den løsning så jeg dog ikke før efter det problem jeg har nu. Mit i installationen kom den nemlig med de problemer beskrevet i linket, dvs. at den ikke kunne kopiere diverse xml-filer. Derfor afbrød jeg installationen, hvilket vil sige, at jeg intet styresystem har i øjeblikket.
Jeg regnede derfor med, at jeg kunne boote direkte fra xp-cden, men når jeg genstarter den, får jeg vinduet "F2 for Setup" og "F12 for boot-menu", men når jeg vælger en af disse to, sker der intet, men fryser blot. Det samme gør sig gældende hvis jeg intet gør.

Hvad kan jeg gøre? Jeg er overbevist om, at det IKKE er en hardware fejl, men pga. den mislykkede installation. Hvad kan jeg gøre?

HJÆLP!
Avatar billede off-line Nybegynder
29. juli 2009 - 20:08 #1
Først er jeg nød til at spørge dig, har du sat CD/DVD drevet
til som 1.ste boot.
Hvis ja, så prøv, hvis du kan, at tage harddisken ud og sæt den
til din computer som slave. Så kan du slette alt på disken,
sætte den tilbage og installere.
Avatar billede larsbb Nybegynder
30. juli 2009 - 09:38 #2
Det er ikke min computer som sagt, så jeg ved det faktisk ikke. Og jeg kan heller ikke få lov at tilgå BIOSen, så der må jeg være et svar skyldigt.

Jeg skulle dog ind, manuelt og vælge boot fra cd hver gang jeg startede computeren op, så mit bud ville være, at harddisken var første boot.
Avatar billede off-line Nybegynder
30. juli 2009 - 10:59 #3
Så vil jeg holde mig til mit forslag, om at køre den harddisk som
slave eller eksten, på en anden computer, og rense den der.

Jeg står uforstående over for, at du ikke komme i bios.
Avatar billede larsbb Nybegynder
31. juli 2009 - 15:24 #4
Hej Off-line,

Smid et svar. Det var disken der var noget galt med. I hvert fald kunne jeg sagtens tilgå BIOSen, da jeg havde taget disken ud, så jeg fik en kammerat til at smide den over i en anden computer og formatere den og derefter virkede den igen efter endnu en formatering på maskinen.

Smid et svar :)
Avatar billede off-line Nybegynder
31. juli 2009 - 21:57 #5
Tak for tilbudet, men jeg ønsker ikke point. Men tillykke med
resultatet:)
Jeg logger forøvrigt ud nu, trænger til en lang pause fra E.
Avatar billede larsbb Nybegynder
31. juli 2009 - 22:19 #6
Fair nok. Men tak for hjælpen i hvert fald :)