Avatar billede alimik Nybegynder
28. juli 2009 - 15:07 Der er 8 kommentarer

Harddiske bliver ikke vist i diskhåndtering, kun dvd drev

Hvad kan dette problem være.

Jeg kan se alle mine diske via denne computer men højre klikker jeg på denne computer, vælger administrer og så diskhåndtering er der kun dvd drevet der er vist.

Jeg får også en fejl hvis jeg vil fragmentere et drev.

mvh alimik.

Kører Xp pro med nyeste opdateringer.
Avatar billede casper_rasmussen Nybegynder
28. juli 2009 - 15:13 #1
hvis det er IDE hd du har kan de konflikte hvis dine jumpers sider forkert, de skal være sat til master og slave eller cabel select. eller kan det være din BIOS ikke understørrer denne støreelse harddisk, så skal du finde en opdatering til det, fakrikantens hjemmeside at dit mother board, vær sikke på det er den exacte opdatering du henter og opdater med ellers dør din pc (motherboard)

hvis det er sata hd du har skulle der ikke være nogle problemer, men nogle gange går det gå i fisk, så prøv at instaler xp på ny så skulle den køre igen bag efter.
Avatar billede off-line Nybegynder
28. juli 2009 - 15:44 #2
Der er ofte vrøvl med Diskhåndtering. Peøv et gratis program her:
http://partitionwizard.com/index.html
Avatar billede alimik Nybegynder
28. juli 2009 - 19:33 #3
Glemte lige at skrive at...

Det er en HP Pavilion 9067 maskine og HD kører sata.

Jeg tror det er sket efter jeg har udført en Malwarebytes' Anti-Malware kørsel og den har fjernet noget den måske tror er noget der ikke skal være der.

Det har fungeret rigtig før.
Avatar billede alimik Nybegynder
28. juli 2009 - 19:35 #4
Lige et ?.

Har ikke lige lyst til en ny installation, kan en rep ikke gøre det.
mvh alimik
Avatar billede off-line Nybegynder
28. juli 2009 - 19:47 #5
"Har ikke lige lyst til en ny installation, kan en rep ikke gøre det."
Hvad mener du med en ny installation? af windows? eller noget
program i det hele taget?
Det program jeg foreslår, er en slags Diskhåntering, bare bedre.

Det er næppe sandsynligt, at Malwarebyte har laver fejl i windows.
Avatar billede alimik Nybegynder
30. juli 2009 - 11:35 #6
Jeg blev nød til at udføre en ny installation men jeg er så lidt i tvil om hvilken programmer jeg skal holde mig langt fra.

Vær venlig lige at kikke på det her skærm dump og fortæl mig hvilken programmer jeg skal holde mig fra.

www.kimila.dk/billeder/xp.jpg

For at kunne se video i de fleste formater bruger jeg K-Lite Mega Codec Pack 5 skal jeg holde mig fra den og hvad kan være et bedre valg.

Undskyld alle de spørgsmål men jeg er træt af alle de fejl man får eller kan få når man installerer noget nyt på sin pc'er.

mvh alimik
Avatar billede newcommer Nybegynder
01. august 2009 - 02:00 #7
Det ser ud til at off-line er holdt op på Ekspertem.
Avatar billede alimik Nybegynder
04. august 2009 - 17:02 #8
Nu er alting ok efter en ominstallering.

Tak for hjælpen.