Avatar billede sirfranckejr Nybegynder
28. juli 2009 - 11:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Indesign export problemer

Jeg har indsat auto side nummerering i mit document via master siden. Der ser også fint ud på selve siderne i filen. Men lige så snart jeg exportere filen til pdf så mangler sidetallet plus et logo jeg har sat ind på allle de lige sider.
Nogen der har en forklaring eller en idé om hvorfor? Som sagt det hele ser fint ud inde i selve indesign.
Avatar billede prodic Mester
28. juli 2009 - 14:03 #1
Kan de forskellige elementer være sat til f.eks. non-printable eller lign.?
Og har du evt. mulighed for at uploade et eks. på dit dokument?
Avatar billede sirfranckejr Nybegynder
28. juli 2009 - 15:12 #2
Tak for svaret. Jeg har på masteren linket til et logo og det vises fint på den eksporterede pdf i den ene side men den anden side vises den ikke, i samme side er det galt med at få vist sidenummeret. Men som sagt virker det fint i selve indesign. Men hvordan tjekker jeg om elementerne kunne være sat til non-printable?
Har desværre ikke lige mulighed for at uploade et eksempel lige her og nu. Men håber min forklaring giver en idé.
Avatar billede prodic Mester
28. juli 2009 - 15:40 #3
Hvis du har sat elementerne i samme lag, så bør de begge være sat til printable. Du vil højest sandsynligt vide, hvis et af dem var ændret.

Jeg er helt med på ideen, men har uden at se filen ikke pt. andre løsningsforslag.
Der kan dog være forskellige potentielle problemer, men såfremt du anvender den samme fil, font og farve på dine elementer, og alle logoere samt sidetal er "in front" så bør du ikke umiddelbart opleve problemet.
En løsning vil være mere nærliggende, hvis vi kunne se filen.
Avatar billede sirfranckejr Nybegynder
28. juli 2009 - 15:55 #4
De potentielle løsninger du beskriver har jeg triple tjekket. Jeg er ude i at det måske kan være nogle settings acrobat pro 9 når der exporteres.
Men jeg vil uploade dokumentet imorgen tidlig. Er det nok med pdf dokumentet?
Avatar billede prodic Mester
28. juli 2009 - 16:54 #5
Uden at vide præcist hvilke settings du anvender - og her går jeg ud fra, at du eksporterer i InDesign - så kan jeg ikke komme i tanke om nogle der giver sådan et resultat. Især ikke hvis du anvender samme billede, samme font, samme farve og elementerne er "in front".
En pdf er en start om end du selv kan tjekke om elementerne er valgbare(Advanced Editing). Hvis de er valgbare men ikke synlige, så findes problemet i dine export-indstillinger og/eller InDesign-dokumentet.
Avatar billede sirfranckejr Nybegynder
29. juli 2009 - 08:46 #6
Så lykkedes det. Da jeg vha advanced editing i acrobat fandt ud af at et baggrundsbillede lå i flere lag.
Af en eller anden årsag var baggrundsbilledet fra venstre master også en del af den højre master (hvis det giver mening).
Løste problemet ved at klikke på højre master og fjerne baggrundsbilledet og ved derefter at klikke på venstre master og indsætte bg igen så lykkedes det.

Mange tak for hjælpen.
Avatar billede sirfranckejr Nybegynder
29. juli 2009 - 08:56 #7
Forresten prodic. Hvis du skriver et svar under dette spørgsmål vil jeg med glæde overføre point til dig. Men kan ikke gøre det nu da der kun er skrevet kommentarer herinde.

Endnu engang, mange tak for hjælpen.
Avatar billede prodic Mester
29. juli 2009 - 10:56 #8
Herligt at du fandt løsningen på problemet.
Ofte er det sådanne små ting, som giver en problemerne og de kan være "morsomme" at skulle løse.

Du smider bare et svar selv og accepterer det svar. Men tak for tilbuddet.
Avatar billede sirfranckejr Nybegynder
29. juli 2009 - 11:10 #9
Ok, men så siger jeg mange tak for hjælpen. Ja, det kan være meget "morsomt" en gang imellem. Altid rart at bruge timer på noget der burde tage 1 minut :-)