Avatar billede mormors-smykker Nybegynder
27. juli 2009 - 20:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ved siden af???

http://skolesager.users.whitehat.dk/halskaeder.html

Hej eksperten.dk

som i kan se så vil jeg gerne ha at den boks med biledet i op ved siden af min menu. Kan det lade sig gøre?? og hvis ja, så hvordan? :)

Og så lige en ting mere så vil jeg gerne ha lavet det sådan at der kan være flere af de bokse på en række nedaf to og to.

Hvis i ikke fårstår så spørg bare, håber i kan hjælpe :)

Hilsen: Mormor's Smykker
Avatar billede lollaenderen Nybegynder
27. juli 2009 - 21:03 #1
Er det noget i stil med det her du tænker på:
http://www.html.dk/tutorials/css/lektion13.asp
Avatar billede mormors-smykker Nybegynder
27. juli 2009 - 21:05 #2
det har jeg prøvet mn det får min menu til at glide helt ud til siden :(
Avatar billede olebole Juniormester
27. juli 2009 - 21:22 #3
<ole>

Jeg kan se, du er helt ny på Eksperten, så der er vist nogle ting, du lige skal have lært  ;o)

Når du opretter et spørgsmål på Eksperten, skal der gå mindst en uge, før du kan lukke spørgsmålet og oprette et nyt om samme emne - hvis der ikke skulle være kommet noget brugbart ud af det første.

I stedet burde du nok forholde sig til de ting, folk skriver til dig, når du beder dem hjælpe dig. Ellers mister de, der kan svare, ret hurtigt interessen for din bruger.

Du spurgte om det samme her:
    http://www.eksperten.dk/spm/881910

Mon ikke, det var en idé at følge op på dén tråd, før du opretter tilsvarende spørgsmål?  ;o)

En helt anden ting: I denne tråd kæmpede keysersoze for at få dig til at forstå vigtigheden af en korrekt DTD med tilsvarende valid kode:
    http://www.eksperten.dk/spm/881880#reply_7424796

Det synes ikke at have hjulpet meget:
    http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fskolesager.users.whitehat.dk%2Fhalskaeder.html&charset=(detect+automatically)&doctype=Inline&group=0&ss=1&verbose=1

Hvis du bruger en HTML 4.01 DTD, bør du skrive HTML 4.01. Bruger du derimod en XHTML 1.0 DTD, bør du naturligvis skrive XHTML 1.0.

Når du oven i købet bruger en XHTML 1.0 Strict, skal serveren endda sende dokumentet med en speciel MIME-type: application/xhtml+xml - i stedet for den, du bruger nu: text/html. Dog er der den hage, at IE slet ikke forstår den pågældende MIME, og IE vil i stedet tilbyde brugeren at downloade dokumentet.

Webkode er der ret veldokumenterede og stringente regler for. Dem kan det godt betale sig at sætte sig ind i  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede mormors-smykker Nybegynder
28. juli 2009 - 12:28 #4
LUKKET
Avatar billede olebole Juniormester
28. juli 2009 - 12:53 #5
Ja, som jeg skrev, er der vist forskellige ting, du mangler at lære omkring brugen Eksperten  =)
Avatar billede keysersoze Guru
28. juli 2009 - 17:41 #6
umuligt - det er da en ganske normal måde at gøre det på for mange, så det må da efterhånden være præcedens :)
Avatar billede mormors-smykker Nybegynder
28. juli 2009 - 18:05 #7
Jeg er enig, jeg kan umuligt være den eneste herinde
Avatar billede olebole Juniormester
29. juli 2009 - 09:29 #8
mormors-smykker >> Som jeg nævnte tidligere, er der en del, du skal lære her på Eksperten - herunder, hvornår nogen tager gas på dig. Det er muligt, du ikke genkender den tykke satire, keysersoze pakker dig ind i, men tro mig: Det er vi andre, der gør!  ;o)