Avatar billede DanishDove Nybegynder
27. juli 2009 - 20:28 Der er 5 kommentarer

HP Compaq - Startproblemer

Hej alle sammen.

Jeg har nu haft min HP Compaq bærbar i et par måneder nu og der er har ikke været noget indtil her for nylig. Nogle gange når jeg starter min bærbar op, viser den selve startopskærmen med diverse startmuligheder, du ved F1, F10 osv., efter dette screen går den videre til sort skærm, men blinker med underscore (_) tegnet oppe i venstre hjørne, ligesom den er ved at udføre et eller andet. Jeg har prøvet at lade den stå og blinke i flere minutter, men der sker intet og jeg trykker på "slukknappen" og den slukker med det samme. Sådan kan den blive ved et par gange indtil jeg genstarter en sidste gang og den så starter rigtigt op. Jeg har prøvet at Googlé lidt, men kan ikke finde noget svar, da jeg ikke rigtig ved, hvad jeg skal søge efter. Ikke nok med det, så går den nogle gange ud på denne sorte skærm med blinkende underscore, hvis jeg fx har ladet den stå alene uden at have arbejdet med den, hvis jeg fx har været en tur i byen eller lignende og det ender med jeg bliver nød til at genstarte igen, igen.

Jeg ved ikke om det er fordi, den bliver al for varm??? Men det er da lidt irreterende.. Jeg kunne selvfølgelig bare aflevere den til rep, men det tager mere end én uge og jeg bruger den hver dag. Det skal siges, at den aldrig står tændt om natten (altså når jeg sover!).

Håber nogle kan/vil hjælpe mig. :-)
Avatar billede lakridserne Nybegynder
27. juli 2009 - 20:31 #1
Har du tjekket den efter for virus for nyligt?

Eller spyware og alt det andet snavs?
Det er mit bedste bud
Avatar billede b-and Novice
27. juli 2009 - 20:36 #2
Hvis du stadig har mulighed for at starte computeren kan du vælge at køre en CHKDSK ved næste genstart, det gøres således:

Vælg det rigtige styresystem.

For XP brugere:
Start > Kør > skriv: cmd > Enter > i konsollen skriver du > chkdsk /r /f > Enter > bekræft > Enter > Genstart

For Vista brugere:
Gå i > Start > Søg > skriv: cmd.exe > højre klik på filen (cmd.exe) og vælg > Kør som admin…
I konsollen skriver du > chkdsk /r /f > Enter > bekræft > Enter> Genstart

For begge systemer:
Kan du slet ikke komme i kontakt med computeren må du køre CHKDSK fra din installations CD.
Sæt din computer til at boote fra CD/DVD'en - boote op på din installations cd - tryk på en tast når du bliver spurgt.

Ved "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på "R" for at reparere.

Nu kommer du til Genoprettelsekonsollen,
Af de tre muligheder skal du vælge den med Kommandoprompt.
Du skulle gerne ende med C:\WINDOWS>_
(Hvis den spørger efter admin. kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på <Enter>)

Hvilken Windows-installation vil du logge på: 1 <Enter>
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du: chkdsk c: /p /r <Enter>
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit <Enter>

Se om ikke det bringer dig videre…
Avatar billede DanishDove Nybegynder
27. juli 2009 - 20:53 #3
Nå ja, undskyld at jeg ikke skrev om, hvad jeg egentlig allerede har prøvet. Jeg troede også i starten det var harddiskfejl (det er det måske også), så jeg har kørt en masse CHKDSK tests, men uden held! Jeg har sågar formateret min bærbar - også uden held. Mit Windows Vista var præinstalleret i forvejen, men kom med denne her handy feature kaldet recovery, som fungerer som en alm. formatering.

Jeg ved virkelig ikke, hvad der er sket, men det ender vel med jeg bliver nød til at sende den til rep., medmindre jeg finder en løsning (har oprettet samme spørgsmål på diverse forums).

// Martin :-)
Avatar billede DanishDove Nybegynder
27. juli 2009 - 20:54 #4
Tilføjelse: Det skal siges, at jeg sagtens kan bruge min computer, når jeg endelig er heldig og den starter normalt op. Jeg har tjekket for virus, spyware, malware, trojans og hvad der ellers er!
Avatar billede MetteZiegler Nybegynder
04. januar 2010 - 08:36 #5
Hej Martin
Jeg har samme problem med min HP Pavilion, som du beskriver i din tråd (27. juli 2009) - fandt du en løsning?
Mange hilsner
Mette Ziegler
mz@unikperformance.dk