Avatar billede mwhas Praktikant
25. juli 2009 - 19:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

fujitsu-siemens SCALEO C slukker efter 2-3 min

Hej Exsperter jeg har en fujitsu-siemens SCALEO C, som slukker efter 2-3 min, nogle gange ved windows start billede og andre gange i opstart fasen. Har prøv at tage ram, grafikkort, PCI kort ud og skifte harddisk, men det har ikke hjulpet.

Nogen der har nogle forslag, hvad der muligvis er defekt?

Hilsen
/mwhas
Avatar billede b-and Novice
25. juli 2009 - 20:11 #1
Hvis du stadig har mulighed for at starte computeren kan du vælge at køre en CHKDSK ved næste genstart, det gøres således:

Vælg det rigtige styresystem.

For XP brugere:
Start > Kør > skriv: cmd > Enter > i konsollen skriver du > chkdsk /r /f > Enter > bekræft > Enter > Genstart

For Vista brugere:
Gå i > Start > Søg > skriv: cmd.exe > højre klik på filen (cmd.exe) og vælg > Kør som admin…
I konsollen skriver du > chkdsk /r /f > Enter > bekræft > Enter> Genstart

For begge systemer:
Kan du slet ikke komme i kontakt med computeren må du køre CHKDSK fra din installations CD.
Sæt din computer til at boote fra CD/DVD'en - boote op på din installations cd - tryk på en tast når du bliver spurgt.

Ved "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på "R" for at reparere.

Nu kommer du til Genoprettelsekonsollen,
Af de tre muligheder skal du vælge den med Kommandoprompt.
Du skulle gerne ende med C:\WINDOWS>_
(Hvis den spørger efter admin. kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på <Enter>)

Hvilken Windows-installation vil du logge på: 1 <Enter>
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du: chkdsk c: /p /r <Enter>
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit <Enter>

Se om ikke det bringer dig videre…
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. juli 2009 - 21:57 #2
Har du tjekket om div. kølere kører?
Har du tjekket for støv?
Avatar billede mwhas Praktikant
25. juli 2009 - 23:23 #3
Hvordan tjekker jeg om kølere kører? Der sidder et par blæser de kører fint ;)

Hvor kan der være støv??
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. juli 2009 - 23:51 #4
Hvor?
Lader dette tale for sig selv: http://www.smulle.dk/photo/photo_thumb.php?dir=5374c3b8766574207063

Har du haft åbnet for kabinet og tjekket for støv?
Avatar billede mwhas Praktikant
02. januar 2012 - 23:12 #5
lukker dette gammel spørgsmål