Avatar billede jones Nybegynder
24. juli 2009 - 00:25 Der er 1 løsning

monitorere down/up MB pr dag via snmp

Hej
Jeg har en Apple airport extreme hvor jeg gerne vil logge hvor mange MB der kommer igennem wan interfacet.
Jeg kan hente snmp data ind via en ubuntu server.

me@server:/home/me# snmpget -v 2c -c public 192.168.2.1 IF-MIB::ifInOctets.7 IF-MIB::ifOutOctets.7
IF-MIB::ifInOctets.7 = Counter32: 135081798
IF-MIB::ifOutOctets.7 = Counter32: 4322197

behøves kun at få værdien en gang i døgnet fx. kl 24

Jeg har fine grafer via mrtg, men vil godt have det specifikke tal for hver dag, evt. i en mysql database

Hvordan gør jeg det nemmest
Avatar billede jones Nybegynder
07. oktober 2009 - 06:34 #1
Ingen svar :-(