Avatar billede websphere Nybegynder
23. juli 2009 - 11:51 Der er 10 kommentarer

C5 Native ODBC

Jeg ved desværre alt for lidt om C5 så lidt hjælp savnes :)

Jeg er igang med at sætte en ODBC forbindelse op til en native C5 2008 for at kunne exportere data til Excel

Jeg har installeret driveren og oprettet en system dns - og her bliver jeg allerede i tvivl.

Jeg har angiver stien til c5data.dat og angiver brugernavn (supervisor).

Jeg er i tvivl om DataFile password - hvor sætter man den i c5? skal den sættes?

Når jeg så bruger denne dns til opslag fra Excel får jeg fejlen "invalid user id or password specified".

Hjælp savnes

Morten
Avatar billede supertekst Ekspert
23. juli 2009 - 12:05 #1
Pw kan godt været "tomt" - har været ude for det i forbindelse med driveren 6.01.00.15 i forbindelse med systemudvikling for en kunde.
Avatar billede websphere Nybegynder
23. juli 2009 - 12:48 #2
ok - men indtil nu har jeg forsøgt med både blank og supervisor pw - med samme resultat - så jeg lidt på fornemmelsen at det er noget andet der er galt.
Avatar billede supertekst Ekspert
23. juli 2009 - 13:01 #3
Har I ikke en C5-konsulent?
Avatar billede up2nogood Nybegynder
23. juli 2009 - 13:40 #4
den bruger du prøver at få fat i data med, skal være oprettet i C5 som en bruger. Gerne som en bruger på højde med Supervisor i rettigheder. Prøv der i første omgang. Og login og password skal være tomme.
Avatar billede websphere Nybegynder
24. juli 2009 - 09:02 #5
Det er supervisor jeg forsøger at logge ind med.

Når du skriver login og pw skal være blanke, er det så i odbc driveren?

Hvad med login vinduet der kommer frem i excel?
Avatar billede up2nogood Nybegynder
24. juli 2009 - 10:12 #6
Ja i ODBC driveren.
Sidst jeg installerede ODBC på en 2008. Var havde jeg selvfølgelig peget datafilen ud i ODBC driveren. Men ellers var ODBC Navn det eneste jeg havde ændret på. Login var blank.
Jeg får ikke nogen login eller password når jeg åbner Excel og prøver at få forbindelse. Kører du med C5 2008, er det jo styret med Windows Authentication og derfor burde du ikke blive promptet for brugernavn/password.
Kan du logge ind i C5 uden problemer med samme bruger, som du installerer ODBC for?
Avatar billede websphere Nybegynder
24. juli 2009 - 10:28 #7
jeg kan ikke få windows authentication til at virke - når jeg logger ind i C5 skriver jeg supervisor.

Skal jeg lave det om?
Avatar billede up2nogood Nybegynder
24. juli 2009 - 11:46 #8
ja, du skal have din Windows bruger oprettet i C5.
Du kan oprette bruger som servernavn\brugernavn, eller blot som brugernavn...
Avatar billede websphere Nybegynder
21. august 2009 - 11:53 #9
Ok - efter at have oprettet en ny bruger - som jeg også oprettede i C5 fik jeg det til at virke...

Så svar venligst for point.

Lige en sidebemærkning - hvordan definerer man et filter i c5 odbc ala itemnumber < 1000..

Tak
Avatar billede up2nogood Nybegynder
24. august 2009 - 08:35 #10
Her et svar. :)
Mht et filter i query tool, så har jeg ikke super meget erfaring derovre. Men det burde være almindelig sql du kan smide der, så en google søgning burde kunne hjælpe dig godt på vej. :)