Avatar billede obamama Nybegynder
23. juli 2009 - 08:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ferie fra fredag 24/7 til senest torsdag 30/7

Skal panik-planlægge nogle feriedage, der skal ligge imellem fredag denne uge og torsdag næste uge. Alt mellem 2 og 6 dage er muligt. Alle muligheder er åbne. Bor i midtjylland.

1) Har tænkt på charterrejse til et sted med en strand og noget sol. men kan ikke rigtig finde noget på http://www.rejserfratyskland.dk/ eller http://www.travelmarket.dk/charterrejser.cfm

Problemet er nok, at de er så tæt på, og det ikke er en hel uge.

2) Hvad med et smut til en by - kunne jo selv køre til Berlin, Malmø, whatever, og tage nogle dage på et hotel. Nogen anbefalinger/tips/ideer, eller andre destinationer?

3) Hmmm. Evt. blive i DK. En campingtur til Skagen, med et smut til Læsø. Eller noget camping i det sydfynske. Men vejret er jo ikke lige til camping...

Hurtige tips og ideer ønskes!!!

Har kikket på b
Avatar billede j3ppah Novice
23. juli 2009 - 09:20 #1
Vil helt klart anbefale dig at tage en tur til London... Turen er ganske billigt, du kan flyve med fly fra billund, tur-retur, for omkring 850 kr.
Så kan du jo eventuelt booke et hotel, og ellers få set dig lidt omkring... Utrolig flot by, og alle folk der ovre er så flinke!

Er lige kommet hjem fra 10 dage i london, hvilket var en MEGA god tur!
Avatar billede gbjensen65 Nybegynder
23. juli 2009 - 10:05 #2
Vi var i Hamburg i Påsken, og jeg kan kun anbefale et besøg i denne noget oversete destination.
Der er mange seværdigheder i Byen, f.eks. en flot og meget stor model jernbane og så Hamburg Dungeon, men gå kun der ind hvis du tør. De to seværdigheder ligger i det samme hus nede på havnen. Metroen fungere fint, vi boede i et hus i en forstad så jeg kan ikke anbefale noget hotel.

Du kan se mere her: http://www.hamburg.de
Avatar billede obamama Nybegynder
23. juli 2009 - 10:45 #3
Hamborg er oplagt, ja, men har lige været der. Så den er udelukket :-(

London er helt oplagt, men Ryanair er udsolgt på alle afgange FRA london tilbage til DK (både Billund/Århus lufthavne). Er der andre der flyver billigt til London?
Avatar billede gbjensen65 Nybegynder
23. juli 2009 - 13:38 #4
Hm. det bliver det jo ikke nemmere af, men hvad så med en tur til Belgien, de har jo rigtig mange gode øl dernede, og så byer som Brussel, Brygge og Antwerpen, La Roche-en-Ardenne i det syd-østlige Belgien ligger utroligt smukt (hvis man kan lide lave bjerge og små veje, i 2. verdenkrig var der et stort slag der.)

Her kunne du måske finde et sted at bo: http://www.ardennes-etape.com/recherche.php?SetTypeBien=Maison&SetLangue=En

Cheers!
Avatar billede Brichs Nybegynder
24. juli 2009 - 07:41 #5
Ellers er Berlin en fantastisk smuk by, med en masse forskelligt. Deres zoologisk have er fortræffelig, og de har nogle fantastiske musseer. Samtidig er der al historien med Berlin Muren, og checkpoint charlie er klart et besøg værd.

Kan desuden klart anbefale Hotel Aldea. Det har beliggenhed i udkanten af byens homokvarter, så det skal man lige være opmærksom på, men ligger lige ved siden af en metrostation, så det er supernemt at komme rundt. Ligger i gå-afstand fra Kurfürstendamm, og tæt på både pottdamer platz og Brandenburger Tor.
Der er lækker morgenmadsbuffet, og pæne, rene værelser.

http://www.agon-aldea.de/en/agonaldea

ellers er en tur til Sverige også at anbefale, priserne deroppe er jo fantastiske for tiden. Luksushoteller sparer man pludselig 25% på :-)
Avatar billede obamama Nybegynder
24. juli 2009 - 22:11 #6
tak for indsatsen - har fundet ud af at det skal være wellness-hotel-byferie i enten kbh (har reservation på hånden) eller malmø.

Opretter ny tråd.

smid svar allesammen - jeres tips kan bruges på næste ferie .o)
Avatar billede obamama Nybegynder
01. august 2009 - 14:13 #7
lukker