Avatar billede kpdk Nybegynder
18. juli 2009 - 23:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke logge ind på phpmyadmin med Firefox

Hej,

Jeg er for nylig skiftet til fast at bruge Firefox. Det har fungeret ganske upåklageligt med et par få tilvænninger ift. Explorer. Nu er jeg dog stødt ind i et lille problem som jeg ikke har set eller oplevet før. Det lykkedes ikke rigtig for mig at få indkredset problemet via Google.

Sagen er, at når jeg logger på mit domæne (hos one.com, altså ikke noget hjemmebrygget apache-setup) får jeg fint nok index siden frem som prompter mig for login. Problemet er så, at når jeg logger ind med mine credentials laver den et eller andet og så kommer den bare tilbage til standardsiden. Login er altså ikke fejlet eller noget, men det er ikke muligt for mig at afgøre hvad der sker.

Hvis jeg tester med Explorer virker det fint og uden problemer, men den vil altså ikke med Firefox'en hvilket jeg gerne vil have til at virke.

Er der nogen der kender noget til dette eller har nogle råd som er værd at prøve?

Andre sider virker fint både med sessions, cookies osv (måske noget security-permission(?))

Jeg bruger den nyeste version af Firefox (5.3.1) og selve maskinen kører Vista 64-bit, hvis det kan betyde noget.

På forhånd tak!

/kpdk
Avatar billede nemlig Professor
19. juli 2009 - 00:16 #1
Jeg har ikke en løsning, men du kan da prøve at kontakte one.com's chat-support, som kan kontaktes 24 timer i døgnet.
De har måske en løsning!
Avatar billede kpdk Nybegynder
19. juli 2009 - 00:54 #2
Det fik jeg faktisk ikke noteret ned i min indledende forklaring, men one.com har jeg faktisk haft fat i. De sagde at PHPMyAdmin virker med Firefox og at der ikke burde være noget, men alligevel er den dum, så desværre er jeg stadig på bar bund.
Avatar billede kpdk Nybegynder
21. juli 2009 - 18:06 #3
Hverken One.com eller Firefox.com havde et svar på hånden, så jeg fandt ud af det selv.

Tools -> Options -> Security -> "Use custom settings for history" giver flere indstillinger om cookies. Efter at have tweaket der og have slået Firefox'en i gulvet og åbnet den igen virker det nu.

Selvgjort er velgjort :)

/kpdk