Avatar billede thuskjaer Nybegynder
10. juli 2001 - 23:26 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Problemos med OC...

Min frekvens på processoren bliver mindre når jeg ændre multiplyeren, f.eks. giver 12x100 noget i retningen af 800MHz, og da jeg ikke er helt dum til matematik ved jeg jo godt at det ikke passer. Det skal lige siges at min CPU er unlocked...
Avatar billede egede Nybegynder
10. juli 2001 - 23:28 #1
Er det en AMD, hvis ja:
ahr du så kortsluttet L1-broen?
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2001 - 23:43 #2
Avatar billede egede Nybegynder
10. juli 2001 - 23:47 #3
Hvordan oc\'er du? via jumpere eller bios?
space -> 30 point ud af vinduet :-)
Avatar billede thuskjaer Nybegynder
11. juli 2001 - 00:00 #4
Jeg oc\'er ved jumperne, da det er umuligt i BIOS (der kan man kun indstille FSB)...
Avatar billede halifax Nybegynder
11. juli 2001 - 00:18 #5
For at blive i dit eget sprog: Der må være noget andet du er dum til end matematik, feks at få jumperne sat rigtigt? Kun en spøg, mere seriøst: Hvilket bundkort? Har du manual til det, så du er sikker på rigtig jumpersettings?
Avatar billede egede Nybegynder
11. juli 2001 - 01:00 #6
Er du 299,5% sikker på at du har kortsluttet L1 broen?
Avatar billede thuskjaer Nybegynder
11. juli 2001 - 01:16 #7
Halifax: hahahahaha, prøv lige at læse næste gang, jeg skrev jo lige netop at jeg IKKE var dum til matematik. Men, jumperne er sat korrekt, og hvis ikke må der være en fejl i manualen, men det tvivler jeg stærkt på...

Egede: Ja, jeg har tegnet de 4 streger og dermed forbundet L1-bridges...
Avatar billede halifax Nybegynder
11. juli 2001 - 01:32 #8
thuskjær - Læs nu lige igen hvad jeg skrev, nemlig \"dum til END matematik\" inden du griner mig helt ud af Eksperten. Tilbage på sporet: hvilket mobo er det du bikser med?
Avatar billede thuskjaer Nybegynder
11. juli 2001 - 10:44 #9
OK, jeg forstod den anderledes. Det er et Soltek SL-75KAV.
Avatar billede egede Nybegynder
11. juli 2001 - 12:16 #10
Bruger det ikke Red Storm overclocking?
Avatar billede thuskjaer Nybegynder
11. juli 2001 - 12:24 #11
Jo, men jeg benytter det ikke, da jeg ikke synes det virker særlig godt. Den påstår f. eks. at CPU\'en er stabil ved 140MHz FSB (1196MHz), men den siger bare den ikke kan finde ntdlr (tror jeg det var), og hvis det er Win9x jeg har installeret, siger den at der er disklæsningsfejl. Min HD er en IBM 75GXL 30GB (tror jeg den hedder)
Avatar billede egede Nybegynder
11. juli 2001 - 12:35 #12
Avatar billede thuskjaer Nybegynder
11. juli 2001 - 12:53 #13
Jo tak, men det hjælper jo ikke på det problem jeg har at min CPU frekvens bliver mindre ligeså snart jeg sætter multiplyeren op...
Avatar billede egede Nybegynder
11. juli 2001 - 13:12 #14
Er det en Thunderbird/duron?
Hvor mange mhz er den på?
Avatar billede thuskjaer Nybegynder
11. juli 2001 - 13:16 #15
Det er en Thunderbird 1GHz (100MHz FSB)...
Avatar billede arne_byste Nybegynder
11. juli 2001 - 20:55 #16
hvis du får en lavere CPU frekvens, har du sat multiplier NED!...

Tag et ekstra kig i din manual til dit mobo
Avatar billede thuskjaer Nybegynder
11. juli 2001 - 21:52 #17
Jeg har taget ekstra kig i manualos, og jeg sætter multiplyeren op og CPU frekvensen ryger ned. Akkurat det samme sker når jeg benytter SoftFSB...
Avatar billede halifax Nybegynder
12. juli 2001 - 03:10 #18
Mystisk. Den opfører sig jo helt modsat!! Sæt multiplieren ned og frekvensen ryger op? - Kan desværre ikke hjælpe, men venter spændt på løsningen. Kan kun sige \"Good luck\"
Avatar billede halifax Nybegynder
12. juli 2001 - 12:30 #19
Se om der er noget du kan bruge i dette spm om hastighed.
http://www.eksperten.dk/spm/88479

Avatar billede thuskjaer Nybegynder
13. juli 2001 - 01:12 #20
Jeg har løst problemet. Jeg tænkte at min optegning på L1 broen måske ikke var så god, så jeg tegnede den op igen, og har fået den til at køre 1000@1266MHz med 133MHz FSB. Jeg er overglad. En ny optegning = et boost på 133MHz. :)
Avatar billede egede Nybegynder
16. juli 2001 - 22:57 #21
Læs min 3. kommentar, det var netop det jeg spurgte om :) ?!?
Avatar billede thuskjaer Nybegynder
16. juli 2001 - 23:50 #22
Jeg var sikker på at jeg havde kortsluttet broen, og har også kunnet indstille multiplyeren til et vidst punkt, hvor CPU-frekvensen så falder ned... Så tænkte jeg på at tegne det op igen og så virkede det...