Avatar billede ziox Nybegynder
18. juli 2009 - 03:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

HDMI Grafikkort til Full HD TV - kan det betale sig?

Hej Eksperter.
Jeg har lige fået nyt Sony Bravia LCD FullHD 32" tv, og tænkte at jeg ville udnytte det fyldt ud. (Ikke ved at købe en PS3 :-))

Jeg overvejer om jeg skal investere i et HDMI grafikkort, men ved ikke om dette kan betale sig, jeg bruger ofte min stationære computer til at afspille film, lige for tiden via VGA kabel.

Mit spørgsmål er så: kan man se nogen markant ændrig fra HDMI stik til VGA stik?
Og kommer det an på grafikkortets kvalitet og HDMI-kablets kvalitet?

Overvejer at købe
Club 3D HD 3650 (http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=444019)
Club 3D HD 3850 (http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=Club+3D+HD&sp=all&pid=469845)

Det jeg skal bruge det til er jo mest film, skulle da lige være lidt World of Warcraft eller Warcraft 3.

Maskinen kører Windows XP (installerer Windows 7 RC om lidt, da det kører forrygende på min bærbar) og er en Pentium 4 2.4gHz med 2gb DDR2.

Hvad siger i eksperter? Kan sådan noget betale sig?
På forhånd tak.

Mvh. Nikolaj.
Avatar billede Mikkel34v Nybegynder
18. juli 2009 - 03:24 #1
er der en DVI-port på dit grafikkort??
hvis der er kan man nemt købe en adapter fra dvi-hdmi

[http://www.av-connection.dk/?PNo=07-382&ML=304]
Avatar billede Jensen DK Novice
18. juli 2009 - 08:38 #2
Er din strømforsyning stor nok? du skal nok regne med mindst 400W til et HD 3650.
Avatar billede justrace Novice
18. juli 2009 - 09:26 #3
På dit spørgsmål om det kan betale sig, er svaret klart ja. Du vil opleve en klar forbedring af billedet, samtidig med at billedet bliver mere roligt, og derved mere behageligt at se på.

Begge kort kan sagtens klare opgaven. :)

Som silbidor skriver, så tjek lige op på din strømforsyning.

Noget helt andet, det er en ret dyr løsning at bruge sin PC til DVD-afspiller. Den står gladeligt og brænder et par hundrede watt af, mens en decideret DVD-afspiller bruger langt mindre. Kiggede lige på Sony's side, og den første DVD-afspiller jeg fandt, bruger 11W i drift, men vil tro de bruger lidt mere i snit.
Avatar billede Jensen DK Novice
18. juli 2009 - 14:13 #4
Om det kan betale sig, kommer and på hvad du har af grafikkort nu, og om du skal indvestere i en ny strømforsyning, vil du indvestere så er det helt klart denne du skal have af de to.
Club 3D HD 3850 (http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=Club+3D+HD&sp=all&pid=469845)
Avatar billede ziox Nybegynder
18. juli 2009 - 19:20 #5
Tak for svarene, da jeg sagde film, mente jeg nok mest film på computeren, da jeg ikke har DVD drev i min stationære. (Burde jeg nok anskaffe mig)

Mit nuværende grafikkort er der DVI stik i, hentyder du til at ændringen mellem HDMI og DVI ikke er markant?

Det med strømforsyningen er interesserant, min stationære computer er oldgammel og strømforsyningen kunne nok godt trænge til en udskiftning.