Avatar billede ixion1 Nybegynder
18. juli 2009 - 00:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Grafik Kort fejler - kan spille nye men ikke gamle spil

Sidder og bakser lidt med et problem, kan ikke rigtigt finde ud af hvad det er. Men har et ATI Radeon HD 4800 Series - problemet ligger i når jeg forsøger at spille "gamle" spil som wc3 og quake 3 RA3. wc3 kan jeg med nød kører hvis det er at jeg sætter blæseren på max manuelt, men quake går dødt med det samme. Nye spil some Call of Duty - World at War har jeg ikke nogle problemer med kan køre max opløsning og blæseren på laveste niveau. Compturen fryser simpelthen i grafik og bliver derefter nødt til at genstarte, det dannes en masse pixels i klumper på ca 1x1cm når det sker. Er lidt lost omkring det. Har hentet nye opdateringer til grafik kortet, så det kan vel ikke ligge deri ?
18. juli 2009 - 10:04 #1
Generelt:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?
Avatar billede ixion1 Nybegynder
18. juli 2009 - 10:23 #2
XP
Avatar billede hottadpole Nybegynder
18. juli 2009 - 10:50 #3
Det er nok kortet beskaffenhed og spillets alder der spiller ind. Dit kort hører absolut til blandt de hurtige, men hos undertegnede vil gamle spil som f. eks. Return to Castle Wolfenstein slet ikke køre på et ATI 3870x2. På mit nyindkøbte EVGA 295GTX kører det fremragende. Far Cry ser sær ud på ATI men ikke på Nvidia kortet. Om ATI med vilje har valgt ikke at understøtte spil over en vis alder ved jeg ikke, men det er dog en mulighed.
Avatar billede ixion1 Nybegynder
18. juli 2009 - 12:12 #4
Oki, men er der ikke en måde man kan finde ud af det på ? lidt træt af ikke at kunne spille det, for det burde jo være let for grafik kortet at køre det. Er det muligt at få et program der kunne konvetere det på en eller anden måde ? altså snyde grafik kortet til det ?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
18. juli 2009 - 15:46 #5
Her må andre til. Jeg har valgt den lette løsning. Det der kører kan bruges og de gamle ting glemmer jeg.
Avatar billede ixion1 Nybegynder
21. juli 2009 - 16:55 #6
bliver nok nødt til at lukke spørgsmålet. har købt nyt grafik kort istedet for, men tak for hjælpen alligevel.