Avatar billede e30_fk Nybegynder
17. juli 2009 - 21:41 Der er 12 kommentarer

Når jeg klikker på menuen flytter skærmbilledet til højre indtil det er færdigoploadet hvorfor??

Hej experter
Når jeg klikker på menuen flytter skærmbilledet til højre indtil det er færdigoploadet - se www.billigrejser.nu
Hvorfor gør den det og hvad kan jeg gøre for at stoppe det så billedet refresher på samme plads.
Mvh
e30
17. juli 2009 - 21:49 #1
Øhhhh - ved brug af FRONTPAGE ???

--

Eller mener du i en Internet Browser ?

Program navn ?
Version ?
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2009 - 21:51 #2
Koden er utroligt kludret (Ja, undskyld, men Frontpage er ikke god til det.) og jeg kan faktisk ikke se grunden til det.
Vil lige nærstudere det igen. Det kan jo være jeg snubler over noget.
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2009 - 21:54 #3
Nej, desværre. Det kan jeg ikke regne ud.
Der ligge tusindvis a linjer med tables, blandet css og old-school tags, så det er ikke let at se hvad der gør forskellen.
Avatar billede hmanback Nybegynder
17. juli 2009 - 23:57 #4
Problemet er blandt andet den måde du har lavet layoutet på, din overordnede tabel med en række og tre dataceller.
Meget af indoldet hentes fra andre servere. Det tager lidt tid.
Endvidere er der nogle javascripts der skal afvikles.
Derfor oplever du at dit indhold er højrestillet et kort øjeblik.

Hvad kan du gøre?
Læse og lære noget om (X)HTML, CSS og JavaScript og så rette dine sider.
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2009 - 00:04 #5
@hmanback - Ja, men det er ikke hele svaret. Den midterste række udvider sig, permanent. Ikke bare når javascripts/eksternt indhold loader. Desuden er din handlingsplan meget vag. Du kunne lige så godt have sagt "Start forfra, og byg siden op på ordenlig vis fra bunden."
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. juli 2009 - 05:20 #6
Fejlen opstår pga denne stump JavaScript-kode:

<script type="text/javascript">
var uri = 'http://impdk.tradedoubler.com/imp?type(js)g(18086688)a(1297302)' + new String (Math.random()).substring (2, 11);
//document.write('<sc'+'ript type="text/javascript" src="'+uri+'" charset="Cp1252"></sc'+'ript>');
</script>

Den henter ca 24 kb data via JavaScript, som bl.a. består af en tabel..
Avatar billede e30_fk Nybegynder
18. juli 2009 - 07:48 #7
Jeg er godt klar over, at jeg har kludret i det mht. ccs som jeg så absolut ikke er nogen ørn i. Det er tale om en template som jeg har købt og brugt som udgangspunkt.
/thesurfer
Hvis det skulle være korrekt at det er fejlen, så skulle problemet jo også opstå på www.billigrejser.dk som har samme script (den webside som jeg arbejderpå skal afløse denne)
Jeg er lidt i tidnød, men er faktisk startet forfra med dt oprindelige template.
/e30
Avatar billede e30_fk Nybegynder
18. juli 2009 - 07:52 #8
Nu ved jeg ikke om man må der her, men jeg prøver alligevel.
Er der interesse for en af jer at lave det for mig mod betaling? - så send mig en pris til m@e3.dk
mvh
e30
Avatar billede hmanback Nybegynder
18. juli 2009 - 11:34 #9
@kimsey0
Jeg skriver jo "blandt andet".
Min "handlingsplan" er da det eneste fornuftige, om e30 så vælger at rette eller starte forfra, det må han jo selv om.

Men kom da selv med "handlingsplan" der ikke er så vag.
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2009 - 15:17 #10
Jeg syntes bare ikke at dit forslag var særligt brugbart. Men lad det nu ikke udvikle sig til en diskution mellem os to. Formålet er jo at hjælpe e30_fk.

---

Jeg har været i stand til at få det til at se nogenlunde ens ud, ved at rette alle width-attributer til i hånden. Resultatet kan ses her:
http://jacobbundgaard.dk/misc/sammenligning.jpg
Det er ikke muligt at gøre det bedre end det, da de to sider er bygget op vidt forskelligt.

Jeg vil klart anbefale dig at lave en skabelon, klar med menu og det hele, kopiere den, og så indsætte indholdet i den.
Det vil gøre det meget lettere for dig at få siderne til at se end ud.
Avatar billede e30_fk Nybegynder
18. juli 2009 - 15:58 #11
Hej
Jeg har lagt en original template op på www.billigrejser.nu/template.html
Det ser ud til, at det er scriptene som er årsagen - se: www.billligrejser.nu/fly2.html
e30
Avatar billede olebole Juniormester
22. juli 2009 - 23:23 #12
<ole>

Smid skidtet ud og begynd forfra! Med 1350 kodefejl kan det næppe betale sig at fortsætte ad det spor, der hedder billigrejser.nu  ;o)

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.billigrejser.nu%2F&charset=(detect+automatically)&doctype=Inline&group=0&ss=1&verbose=1

Kikker vi i stedet på billigrejser.dk, er der ikke mindre end 3477 ...!!!

Det er nok ikke en helt skidt idé, hvis du betaler dig fra en løsning  ;o)

/mvh
</bole>