Avatar billede denjoer Nybegynder
17. juli 2009 - 20:53 Der er 3 kommentarer

Hjælp ønskes til SCCM - opret pakke der ændre local admin pw på et domæne

Hej jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man i sccm, opretter en pakke der kan ændre local admin password på et domæne. Hvordan gør jeg lige det? Det kan selvfølgelig ordnes med GPO men den løsning er dårlig i mit tilfælde da sccm kan lave et dataudtræk over hvilke pc´er der har modtaget pakken og det har jeg brug for at vide.

På forhånd tusind tak til dem der kommer med forslag.
Avatar billede saxtus Nybegynder
17. juli 2009 - 22:40 #1
Du opretter ChangePassword.vbs fil som indeholder det nedenstående og sender den ud via SCCM.
Du skal muligvis kører den som "cscript ChangePassword.vbs"

------------- ChangePassword.vbs -------------------
strComputer = "."
Set user = GetObject("WinNT://" & strComputer & "/Administrator,user")
user.setpassword "Det nye password her"
user.setinfo

-------------- Slut på fil -----------
Avatar billede denjoer Nybegynder
18. juli 2009 - 10:20 #2
Hej Tak for dit forslag men det kan også foretages med net use commando. Hvordan opretter jeg en package i sccm og sender ud til domænet så commandoen aktiveres silent uden brugeren bemærker det.
Avatar billede saxtus Nybegynder
18. juli 2009 - 10:49 #3
Uhh nu er SCCM ikke lige min stærke side...

Brugeren vil ikke kunne se at der sker noget, da det afvikles fra vbs, og der ikke dannes noget output.

Går ud fra at du skal oprette det på samme måde som når du udruller andet software.