Avatar billede skillpatcher Nybegynder
16. juli 2009 - 17:48 Der er 9 kommentarer

Min Windows Xp gider ikke køre nogle programmer/spil?

Hej Freakz!,

Min windows xp stationære Asus crasher :S (Faktisk min storebrors)

Pt. er min egen til reperation(defekt), så låner min storbror's (på ferie).

Han har mange spil installeret som  nu er påvirket

Men problemet lyder følg.

igaar installerede jeg Easeus Partition Manager Home Edition, og idag  ville jeg så oprette en partition, men efter en halv time, gad jeg ikke vente mere. Så jeg slukkede manuelt på tænd/sluk knappen. Efter startede jeg den igen, helt normal start, så kommer den ind i windows (efter jeg har valgt brugernavn) og bom..Nu kan jeg hverken spille css, Warhammer Online, WoW, CS Condition Zero eller andre spil - og nogle appz virker ikke :S

Jeg kan sagtens komme på nettet, men jeg kan heller ikke opdatere windows..

Så prøvede jeg at genstarte. Nu kom der et vinde frem hvor windows 'tjekkede' disken for fejl. Den fandt så åbenbart rimelig mange. Automatisk genoprettede den,dem, og startede igen normalt, men efter samme effekt som før.

For lige at opsumere fejlen. Når jeg klikker på css ikonet, eller prøver at åbne steam, kommer der kommandpromt op, og siger der er en fejl i 'enhedshåndteringen'.

Så åbnede jeg windows gendanelse. Der valgte jeg at gendanne til d. 2 Juni. Det kunne den så ikkke. Og nu skriver jeg her....

På forhånd tak.

P.S Jeg uddeler 200 point til den med svaret, da jeg hsr MEGET brug for hjælpen.
16. juli 2009 - 18:50 #1
Avatar billede skillpatcher Nybegynder
16. juli 2009 - 20:48 #2
tak for det hurtige svar. Fiskede min windows xp home edition installation cd frem. Kan jeg ikke bare boote fra den, vælge ny windows og behold filer?
Kigger på om det virker imorgen tidlig, da jeg skal arbejde i nat.
16. juli 2009 - 20:51 #3
Prøv #1 først...

(Det bliver let noget 'rod' med "vælge ny windows " ...)
Avatar billede Highball Nybegynder
16. juli 2009 - 21:20 #4
Yikes ...

Det kan vel tænkes at du har korrumperet dit fil allocation system eller måske nogle system filer.

Det svarer lidt til at du har sat en person til at rydde op i alle dine tegneseriehæfter og skabe et

nyt og delt arkiv system.

Du vender hjem og er utilfreds med at personen ikke har gjort det hurtigt nok. Du smider personen ud

midt i arbejdet og låser døren hårdt og brutalt.

Samtlige dine tekster, dine billeder og andre oplysninger er skåret op i småstykkker og ikke til at

finde rede i.

Tre råd:

* Anskaf et eksternt usb harddrev så du smider dine uundværlige data og filer derud FØRST. De kan fås

så billigt nu at der ikke mere er grund til at græde - og så er du sikret.

Punkt A. Brug C:\ drevet til dit system og dine installationer og intet andet.
Punkt B: Brug denne eksterne harddisk til arkiv - ALLE filer som du kan og skal gemme, samt andre

former for saves og filer du flytter rundt på.
Jeg kalder dem flyttefiler til forskel fra installationsfiler som er mere eller mindre permanent

allokeret.

* Som et generelt råd: Stop ikke et en systemproces midt i arbejdet - det er ikke ofte det går galt -

MEN gælder det system, operativ og styrefunktioner går det ofte grueligt galt ... når det GÅR galt.
For en anden gangs skyld: Sæt mindst 6 timer af til kirurgiske system operationer, hvor det er forbudt

at røre puteren.
HAR det program du kører - en manuel stop eller pause funktion ... brug denne, så operationen får en

chance for at køre til et sikkert punkt.

* Lad dit system køre en checkdisk:
Sti > Denne computer\det drev du skulle partitionere\højreklik og hent egenskaber\faneblad

funktioner\menupunkt: status for fejlsøgning (øverste knap)\undersøg nu

Lov mig at du IKKE banker næven ned i powerknappen mens den udfører og undersøger.

Vær rar at følge Karises råd og links - hvis du udøver flere system processer end først de basale kan du måske miste data du senere vil fortryde - og gør det ikke mere kompliceret end højst nødvendigt.

En checkdisk tager ikke så lang tid at du bliver utålmodig - sæt en halv time af.
Karise's råd er absolut velkvalificeret !

>>>

Hvad gør Check Disk ?:
Check Disk finder og retter fejl i filer- og mapper på det drev det vælges at undersøge. En komplet

Check Disk undersøger drevet i 5 faser.

Kontrollerer Filer.
Kontrollerer Fil indeks.
Kontrollerer sikkerheds beskrivelser.
Kontrollerer fil data.
Kontrollerer ledig plads.
Sådan bruges Check Disk:

Her kan du vælge mellem:

"Ret fejl i filsystemet automatisk".
Denne indstilling vil kører fase 1 til 3.

"Søg efter/genopret beskadigede sektorer".
Denne indstilling kører alle 5 faser. Windows vil forsøge at rette alle fejl - også i systemfiler.

Check Disk kan også køres fra Kommandoprompt. Start Kommandoprompt, tast chkdsk /? - så får du en

oversigt over hvilke parametre du kan bruge. De almindeligste er chkdsk /f som kører de første 3 trin,

og chkdsk /f /r som kører alle 5. Hvis du f.eks. vil lave et hurtigt check på C: drevet kan du bruge

chkdsk c: /f

Bemærk at drevet ikke kan være i brug samtidig med at der køres Check Disk. Derfor vil du ofte blive

spurgt om du vil have check Disk til at køre næste gang Windows startes.

Check Disk kan tage lang tid hvis alle 5 faser køres.

Hvor ofte skal drevene undersøges ?
Som vedligeholdelses er det sjældent - 2 gange om året med alle 5 faser er som regel nok. Hvis der er

nogle uforklarlige fejl, kan det ofte rettes med Check Disk - de kan som regel klares med en chkdsk /f.
Avatar billede skillpatcher Nybegynder
19. juli 2009 - 14:02 #5
Tak for svarene !
Jeg har prøvet jeres løsninger, men ikke mærket forbedring ?
Har fået det til at virke - med et par enkelte fejl.
Løsningen:
Indsatte min windows cd-rom og klikkede installer windows, behold filer.
Efter det var færdigt, åbnede jeg Ccleaner, scannede registreringsdatabasen for fejl.
Udbedrede fejlene, og gik i kør og skrev: "sfc /scannow".
Indsatte min cd-rom igen, og windows tjekkede for fejl.

_

Nu virker det så, men jeg har et par fejl.
Når jeg vil åbne programmet 'Tune Up Utilites 2009', så kommer der en "fejl" meddelse frem fra micrsoft, hvor jeg enten kan vælge at sende fejlen, eller at undlade.
Og når jeg prøver at åbne malware bytes, så siger den:
"Visual c+++ Runtime Libary Error."

Hjælp?

Og btw. hvordan uddeler jeg point?
19. juli 2009 - 14:24 #6
Afinstall - MalwareBytes - Genstart - Geninstall Malwarebytes - opdatér den - ...
19. juli 2009 - 14:24 #7
Ping...
(Det var et [svar]...

http://www.eksperten.dk/faq
Avatar billede Highball Nybegynder
19. juli 2009 - 15:17 #8
Jow - sån'n gøres det generelt. Det er mange gange nemmere at afinstallere og geninstallere - end at skulle genoprette filer.

OG ... er nogle filer stadig korrumperede er det mere sandsynligt metode af- og geninstall virker.

Kan lige addere ... hver gang jeg afinstallerer, bruger jeg CCleaner.

Skal maskinen ikke genstartes - direkte til CCleaner og rens registry - derefter reboot og re-install.

Ved system reboot - lad den genstarte - derefter til CCleaner og rens.

Uanset metoden ... godt at det kører igen.
19. juli 2009 - 16:32 #9
NB: Man bør (=skal) bruge programmets afinstalations procedure/program og/eller via [Kontronpalen][Fjern programmer]... som sidste alternativ hvis disse af en eller anden årsag ikke ka' bruges CCleaner proceduren...