Avatar billede Dahab Nybegynder
16. juli 2009 - 13:06 Der er 12 kommentarer

Skærm tænder ikke

Hej

Når jeg tænder min pc, en shuttle, er det ofte at skærmen ikke vil tænde ? Tidligere troede jeg det var pga varmen, og fjernede derfor coveret og derefter har der ikke været problemer, men nu er det kommet tilbage, hvad kan det skyldes ?

Peter
Avatar billede mbm2016 Nybegynder
16. juli 2009 - 13:12 #1
Prøv at åbne din shuttle op, og fjern alt støv. Derefter i en af siderne sidder grafik kortet som du skal tjekke.
Du skal bare tjekke om kabler og stiker korrekt sat i, og eventuelt ruske lidt i dem.

Dette virkede i hvert fald hos mig ;)
Avatar billede Dahab Nybegynder
16. juli 2009 - 13:14 #2
Ja har fjernet coveret og pustet al støv væk, men den strejker stadig ?
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
16. juli 2009 - 13:14 #3
HUSK!!!
Man må ikke støvsuge en computer.
Støv skal pustes væk :-)
Avatar billede mbm2016 Nybegynder
16. juli 2009 - 13:23 #4
Har du tjekket om skærmkortet er kompatibelt, altså har du købt et nyt skærm kort eller fulgte det med? og har du opdateret driverne til skærmkortet?
Avatar billede mbm2016 Nybegynder
16. juli 2009 - 13:25 #5
Husk også at prøve et andet skærm stik, da det kan have løs forbindelse? Har du prøvet med en anden skærm? (Du siger jo at det er nogle gange den gør det(Ofte))
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
16. juli 2009 - 13:27 #6
Min kommentar var vist lidt overflødig.
Er ikke hurtig nok på tasterne i dag :-)
Avatar billede Jeez Nybegynder
17. juli 2009 - 16:03 #7
Hvor ofte gør den det, er der et mønster i det, altså kommer der skærm ved hver koldstart, kommer der først skærm efter den er blevet lidt varm... Et eller andet mønster eller er det totalt spontant?

Det jeg ville sige er, forsøg med et andet GFX evt. onboard GFX og se om det stadig sker, hvis ja. Så skal du forsøge dig med kabler og skærm. Der kan naturligvis også være andet galt, ram fejl osv. memtest86 til at teste med.

Man kan bruge en maler børste til at slå støvet løst med og have en støvsuger med omkring 10 cm afstand til at suge det op. Jeg har klippet min børste så hårene er halvt så lange, på den måde kan man få fat i det der sidder lidt mere fast. :)
Avatar billede Dahab Nybegynder
18. juli 2009 - 10:44 #8
Der er ikke et mønster, synes jeg, lige pt vil den overhovedet ikke tænde. Før i tiden har der været dage hvor det ikke har været et problem, men som sagt, nu vil den overhovedet ikke tænde. Det er som om den ikke får besked fra pc`en om at tænde, på skærmen står der bare no signal input, så skærmen fungere vel?
Avatar billede Jeez Nybegynder
20. juli 2009 - 10:44 #9
Sorry har været AFK

Skal lige have noget på det rene.
Når du tænder for den kommer der så liv i den, hardware begynder at tænde osv? eller er den helt død?
Avatar billede Dahab Nybegynder
20. juli 2009 - 20:17 #10
Ja der er liv i pc `en kan jeg høre, men skærmen tænder bare ikke. Den står stand by normalt og har altid bare tændt når pc`en blev tændt, men nu kommer der ikke liv i skærmen fra stand by og når man tænder skærmen manuelt står der no signal input

:-)
Avatar billede Jeez Nybegynder
20. juli 2009 - 23:14 #11
pil alt fra så det kun er CPU bundkort og GFX der køre, hvis du har onboard, så fjern dit GFX også og kør onboard, hav så lidt i maskinen som muligt, og se om den så kommer op at køre.
PSU, MOBO, Ram (så lidt som muligt), CPU ikke andet.

Hvis du har mere end 1 ram klods, så skift ud mellem dem hvis det stadig ikke virker anden gang, og sæt dem i forskellige porte. Men ville være kanon hvis du kunne smide den på en anden skærm og lige få det udelukket.
Avatar billede Dahab Nybegynder
21. juli 2009 - 09:32 #12
Jeg prøver lige med en anden skærm og ser om det er der problemet ligger.