Avatar billede ngr Praktikant
15. juli 2009 - 23:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Metode til frilægning

Forsøger at frilægge min hund - sort labrador - på et foto.
Men hun har næsten overalt fine, tætte hår, der stritter ud fra pelsen.
Hvad stiller man op med dem?
Avatar billede uap Nybegynder
16. juli 2009 - 10:00 #1
Hvis du har Photoshop, så prøv:

-> Filter

-> Extract -> Tegn rundt i omkredsen af hunden med highlighter tool (highligtheren skal gerne ramme hundens pels lidt i yderkanten).

"Mal" det du vil beholde (altså hunden) med Fill tool. Tryk Preview eller bare OK og se resultatet.

Det kan godt være du skal starte forfra og gøre det nogle gange, til du finder ud af, hvordan du skal lægge highligtheren.

Finjustér til sidst med alm. viskelæder (eraser) de steder hvor der er noget uønsket baggrund tilbage (der bør dog ikke være så meget at komme efter).
Avatar billede ngr Praktikant
16. juli 2009 - 11:30 #2
Men både Preview og Ok er inaktive (grå) - og hvordan kan man male med en anden farve, hvis man har malet et område og finder ud af, at det skal væk?
Avatar billede uap Nybegynder
16. juli 2009 - 12:02 #3
Det er fordi du ikke har gjort billedet færdig endnu :-)

Når du har åbnet Extract, så kan du øverst til venstre se en linie værktøjer. Det du først skal bruge er allerede valgt (det øverste værktøj - edge highlighter). Det skal du bruge til at tegne rundt i kanten på hunden.

Hvis highlighteren er for stor eller lille kan den justeres under Brush size til højre.

Når du har tegnet hele vejen rundt vælger du værktøjet under highligteren - altså Fill Tool. Klik på hunden med denne. Så bliver det du har markeret og vil beholde fra billedet farvet. Derefter kan du trykke Preview :-)
Avatar billede uap Nybegynder
22. juli 2009 - 09:34 #4
Har du ikke fået svar på dette spørgsmål?
Avatar billede ngr Praktikant
22. juli 2009 - 12:50 #5
Jo, og du må undskylde, at jeg ikke har reageret - har været udenbys, og har derfor heller ikke brugt dit råd endnu.
Mvh
Avatar billede ngr Praktikant
16. august 2009 - 19:47 #6
Vil du give mig et svar til points
Avatar billede uap Nybegynder
17. august 2009 - 09:10 #7
Har svaret øverst oppe. Fik du afprøvet metoden?
Avatar billede ngr Praktikant
22. april 2010 - 00:12 #8
Ja, den virker fint, tak skal du have.