Avatar billede Foroxi Nybegynder
15. juli 2009 - 19:11 Der er 33 kommentarer

Blue Screen på bærbar med nye RAM !

Hej folkens , Jeg har lige købt nye RAM til min bærbar ( Toshiba Satellite u300-159 ).

Jeg har plugget RAM'ne i min pc men når jeg tænder den op kommer der Blue Screen lige inden windows boot.

De RAM jeg har købt til den er : Corsair Value Select hukommelse - 2 GB - SO DIMM 200-pin - DDR2 (667 MHz ( PC2-5300 ))
Avatar billede off-line Nybegynder
15. juli 2009 - 19:38 #1
Nogle bundkort er sarte. Jeg har oplevet det samme med ram fra
et bundkort hvor de kørte fint. Satte dem i et Biostar, men
skærmen kunne ikke starte. Satte så andre DDR2 ram i, og så
kørte det. Altså jeg vil foreslå andre ram. Forhåbentlig kan du
låne og prøve.
Avatar billede Jeez Nybegynder
15. juli 2009 - 20:11 #2
Svært at være sikker, men:
1: Rammene kan være defekte.
2: Hvor mange har du købt og monteret? for af hvad jeg lige kan forstå udfra specs på din maskine så understøtter den ikke mere end 2GB RAM, så hvis du smider 4 i kan det måske skyldes underlig opførelse.

Se om du kan få dem til at køre i en anden bærbar, hvis ikke send dem ind til rep. Hvis det er købt over nettet og det er under 14 dage siden, så bed om pengene tilbage og find en ny type ram.
Avatar billede Foroxi Nybegynder
15. juli 2009 - 20:31 #3
Ja det kan da godt være at den ikke understøtter mere end 2 GB, for den er også lidt halv gammel. Men den kan sagtens starte op på en af de nye RAM blokke som jeg har købt, men lige så snart jeg plugger begge 2 i så fucker den totalt.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2009 - 20:45 #4
Din computer kan max klare 2 GB af denne type http://www.bj-trading.dk/shop1/default.asp?side=info.asp&vare=250375
Avatar billede Jeez Nybegynder
15. juli 2009 - 21:10 #5
Hvis den godt kan køre med en ad gangen, så er det fordi den ikke understøtter mere, det er 2gb klodser du smider i. Så du kan kun køre med 1 ad gangen :|
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2009 - 21:18 #6
Det er rigtigt "Jeez" en god ting kan ikke siges for tit, men hvorfor ligger du det som et svar når det var skrevet for en halv time siden
Avatar billede off-line Nybegynder
15. juli 2009 - 21:47 #7
Ak ja, endnu et eksempel på at smide svar i stedet for kommentar.

jeez - prøv at se her, om det siger dig noget.
http://www.eksperten.dk/spm/880968
Avatar billede Jeez Nybegynder
15. juli 2009 - 22:26 #8
off-line: Jeg har lige læst den. Og ser nu denne, vær sød at kigge på min profil, jeg har ikke været medlem mere end et par timer, fatter da ikke ideen bag det med point og hvad man kan få det af og hvad det skal bruges til.

Men det er da fint nok så længe man kan svare og stille spørgsmål uden point så smider jeg bare kommentarer fremover.
Det genere mig ikke, syntes bare det var et svar jeg gav og troede derfor den skulle markeres som et svar og syntes ikke det svar var givet før, men blot en forklaring om at staklen skulle gå ud og investere i endnu nye ram som blev sagt passede i hans maskine, ligesom om dem han havde nu ikke passede.
Avatar billede vejmand Juniormester
15. juli 2009 - 22:30 #9
Jeez >> Her er god hjælp at hente om brugen af Eksperten: http://www.eksperten.dk/hjaelp
Avatar billede off-line Nybegynder
15. juli 2009 - 22:40 #10
jeez - Ja du har ret. Jeg burde have set efter hvor længe du har
været på Eksperten. Heldig vis fik jeg skrevet, at det var til at
forstå, de som begyndte i går. Håber du kan bære over med mig:)
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2009 - 07:05 #11
"og syntes ikke det svar var givet før, " Og hvad tror du dette betyder ?? "Din computer kan max klare 2 GB af denne type http://www.bj-trading.dk/shop1/default.asp?side=info.asp&vare=250375"
Avatar billede off-line Nybegynder
16. juli 2009 - 12:46 #12
helgec - du må nok lægge et andet link. Dette her giver bare:

"Varenummer ikke fundet i vort varekartotek"
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2009 - 13:16 #13
Det gjorde det så ikke i aftes - brug dette link til at finde den korrekte ramtype
http://www.ec.kingston.com/ecom/config/mfrmod.asp
Avatar billede off-line Nybegynder
16. juli 2009 - 13:22 #14
Der er vist en Trold i din computer helgec:)
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2009 - 13:29 #15
Og hvad mener du nu ???
Avatar billede off-line Nybegynder
16. juli 2009 - 13:31 #16
At når jeg går ind på dit nye link står der:

We're sorry

It appears that your configurator session has expired.
Please go back to the site from which you linked to the configurator to reconnect.
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2009 - 13:38 #17
http://www.helgec.dk/screenshot.jpg Bemærk venligst adresselinjen
Avatar billede off-line Nybegynder
16. juli 2009 - 13:52 #18
Så er trolden måske flyttet til min computer?
http://sitecenter.dk/jasveg/billeder/
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2009 - 14:01 #19
Avatar billede off-line Nybegynder
16. juli 2009 - 14:17 #20
Ja så er den som den skal være. Så fik du losset den trold ud *G*
Avatar billede Jeez Nybegynder
16. juli 2009 - 14:50 #21
Nu behøver vi jo ikke diskutere off topic ting i en tråd som der er en der søger et svar på, uhøfligt.

Men helgec for lige at forklare mig selv, så du ikke begynder at gøre mig mere til en tåbe end du er igang med.

Jeg læste det til at du skrev han skulle bruge den type du linkede til, som så ville betyde at dem han havde ikke duede, skrev blot beskeden for at klargøre det mere intet andet.

Jeg er her som så mange andre for at lære og hjælpe hvor jeg kan, og hvis det betyder man lige skal sættes ind i forummet først så fint.
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2009 - 15:35 #22
"jeez" Nu ved jeg ikke helt hvad du mener med "off topic" i denne forbindelse, hvis du hentyder til indlæggene vedr. trold contra ingen trold, så bør du måske lige klappe hesten inden du efter få timers medlemskab begynder at ville sætte dagsordenen herinde. Jeg har gennemlæst tråden 2 x og jeg kan ikke se at jeg nogen steder har kaldt nogen for en tåbe og tanker er jo som bekendt frie
Når jeg skriver "Din computer kan max klare 2 GB af denne type http://www.bj-trading.dk/shop1/default.asp?side=info.asp&vare=250375" så vil jeg mene at "næsten" alle ved hvad jeg mener
Avatar billede Jeez Nybegynder
16. juli 2009 - 16:51 #23
Nu hentydede jeg til denne lille åndsvage debat der er kommet gang i mellem dig og mig, jeg er da rimelig ligeglad med jeres trolde og hvad i debattere i dette forum, men ja det syntes jeg også er uhøfligt nu når du bringer det op.
Som du ser har du så lige være bevis på at misforstå noget en anden skriver.
Så kom bare med din kommentar til dette, jeg er færdig med det her.

Ja jeg har været her i meget få time og kan da slet ikke fatte jeg gider blive når man grundet en lille fejl skal begynde på alt det her... Latterligt.

Og når du skal være så god damn korrekt hele tiden, så læs da hvad jeg skriver... Jeg skriver ikke du har kaldt mig en tåbe, men med dine beskeder forsøger du at gøre mig til en, jeg lavede en fejl at smide en slags "dobbelt post" som et svar og den har jeg vist fået min skideballe for nu ik?

Hvis du har mere angående det her så venligst smid en privat besked, hvis man vel og mærket kan det.

Slut herfra.
Avatar billede off-line Nybegynder
16. juli 2009 - 17:07 #24
jeez - "jeg er da rimelig ligeglad med jeres trolde og hvad i debattere i dette forum, men ja det syntes jeg også er uhøfligt nu når du bringer det op."
Det  har du da helt misforstået. Det drejer sig om et link til
spørger. Jeg opdagede, at linket ikke fungerede, og gjore helgec
opmærksom på det, så han kunne få det rettet. Det drillede ham lidt, inden han fik det rigtige link på. Derfor det med trolden,
som en spøg. Så det hele handlede om spørger, og ikke om trolde.
Men du har åbenbart ikke læst det du kritiserer.
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2009 - 17:22 #25
Da høflighed åbenbart er blevet et emne i denne tråd vil jeg ikke undlade at opfordre til at man læser de indlæg der allerede er afgivet på det tidspunkt man selv indtræder i debatten og herefter nøje vurdere om man kan bidrage med noget væsentlig, kan man ikke det bør man overveje at klikke videre til næste tråd
Jeg vil ligeledes anmode spørgeren ulejlige sig med at melde tilbage om han/hun overhovedet har forstået hvad der er skrevet og i bekræftende fald overveje, at afslutte tråden
Avatar billede off-line Nybegynder
16. juli 2009 - 19:05 #26
jeez - håber du fik et svar fra mig. Min internetforbindelse er
inden for den sidste time blevet ekstrem dårlig.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
17. juli 2009 - 09:34 #27
Jeg har anmeldt gnavpotten helgec og hans protegé off-line for ovenstående, men eftersom anarki hersker her på Eksperten, er der som sædvanlig intet sket.

Så derfor vil jeg lige give de herre et par ord med på vejen, desuagtet at jeg risikerer karantæne eller det, der er bedre.

Helge din gamle mavesure stodder, hvordan kan du finde på at behandle en helt ny bruger på den måde? Eksperten er jo ikke ligefrem nem at finde rundt i som ny bruger og man skal vel også lige have tid til at falde til.

Jeg synes dit overfald af Jeez - og for den sags skyld et væld af andre - slet ikke hører hjemme på E. Hvis du vil være en gammel bitter mand, så vær det et andet sted. Jeg er i hvert fald godt træt af dine sure opstød, hvorfor du her får et tilbage.

Til off-line: Pas på at Helge ikke pludselig stopper op, for så havner du så langt oppe i måsen på ham, at I vil blive betragtet som siamesiske tvillinger.

Til Jeez: Velkommen til Eksperten :) Jeg er ked af, at du skulle støde ind helgec så tidligt, men nu er du advaret. Jeg håber trods alt, at du bliver her, da der er brug for velformulerende bruger som dig.
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2009 - 09:56 #28
OK. så fik vi alligevel en tåbe med i debatten
Avatar billede off-line Nybegynder
17. juli 2009 - 11:22 #29
thesheriff - Dit indlæg er så tåbeligt og dobbeltmoralsk, at jeg
ikke vil spilde min tid på at diskutere med dig. Det er du ikke værd.
Avatar billede snowball Novice
27. juli 2009 - 21:29 #30
thesheriff: Vi kan godt blive enige om, at visse ting her på Eksperten kan gøres bedre, men jeg er bestemt ikke enig i nedenstående:

...men eftersom anarki hersker her på Eksperten, er der som sædvanlig intet sket.

Du skriver din kommentar under 16 timer efter du har oprettet din anmeldelse. Set ud fra det synspunkt, at vi er midt i en ferietid og at arbejdet med Eksperten er et "fritids projekt", så vil jeg nu mene det er at stramme den at altid forlange handling med det samme. Vi hverken kan, skal eller vil sidde og gennemlæse samtlige indlæg på Eksperten, og vi sidder heller ikke bare og venter på at anmeldelserne kommer ind.

Mængden af anarki på Eksperten hænger desuden utrolig meget sammen med hvor flinke folk er til at anmelde ting. Hvis ikke nogen fortæller os at noget er galt, så kan vi jo (jævnfør ovenstående) ikke vide der er noget som der skal rettes op på!

At du oven i købet så kalder Helge for "din gamle mavesure stodder" gør jo, at du ikke er en pind bedre end dem du anklager og du spammer derfor spørgsmålet mindst lige så meget som dem du anklager. Start derfor venligst selv med at overholde reglerne, tak.

For at vende tilbage til det diskussionen startede med, så lavede "Jeez" som ny bruger af Eksperten (velkommen til ;)) en mindre fejl som enhver nybegynder kan lave. Han har undskyldt og indrømmet det, og så er den egentlig ikke længere.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. juli 2009 - 12:53 #31
16 timer! Der burde ikke en gang gå 16 minutter, hvis der var udpeget co-admins, som lovet for laaaaang tid siden. Argumenter som sommerferie (hvor du selv har haft flere indlæg her på E) og "fritidsprojekt" klingre hult.

Men som sædvanlig sker der INTET her på E.

Jeg håber du er stolt af dig selv og det Eksperten er blevet til, hvilket i sandhed er anarki og tomme løfter. Du kan da seriøst ikke længere selv tro på projektet eller klamre du dig blot til taburetten?

Jeg er udmærket klar over, at jeg har begået alvorlige regelbrud i denne tråd, men er faktisk fuldstændig ligeglad, da det er blevet brugt til et opråb i et spinkelt håb om, at det ville give admin et tiltrængt wake-up call.

Lev op til dit ansvar som admin og drop blødsødenheden overfor brugere som helgec!

Og så kan du passende begynde med mig...
Avatar billede vejmand Juniormester
28. juli 2009 - 13:10 #32
Her må det være på sin plads at bemærke:
Jeg tror ikke ret menge herinde er enig med thesheriff.
Det var dog en utrolig nedladende tone at anvende?
At mene CoAdmin's ikke må ha ferie, skriger da til himlen.
Jeg synes snowball klarer jobbet som CoAdmin aldeles fremragende.

eller klamre du dig blot til taburetten?
Det lyder som om du kunne tænke dig at overtage taburetten, det er vi vist mange som gerne vil betakke os for.
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2009 - 13:13 #33
"thesheriff" Nu taler vi ikke længere om en tåbe, men en utrolig selvglad halvhjerne og til orientering for "thesheriff" så er jeg holdt op på eksperten for flere dage siden, mit ophør skyldes at jeg ikke længere vil overfuses af narrerøve som dig f.eks., men med i mine overvejelser var også om eksperten i grunden ikke var lige så godt kørende uden mig og det tror jeg den er.
Gad vide om eksperten ville gå ned ude "thesheriff" ??