Avatar billede skitz0 Nybegynder
14. juli 2009 - 20:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Nyt grafik kort, Nvidia?

Hej allesammen, vil lige sige jeg er helt ny på Eksperten - så sig lige til hvis jeg har gjort noget forkert :)

Jeg sidder på en vista 32bit PC, og skal bruge et nyt grafik kort Lige nu har jeg et Nvidia Geforce 8600GT Winfast 512mb, men det kan ikke rigtig følge med mere... Jeg har brug for et så jeg kan køre bl.a. "World of Warcraft" i de højeste settings, og ellers andre nye spil...

Har prøvet at kigge lidt efter et Geforce 9600 el 9800, men der kommer en massse forskellige kort. Der er bl.a. GT, GTS, GTX, GTX+ og GX2, hvad er forskellen? Så er der også en masse forskellige firmaer som laver grafik kort, skal jeg holde mig til Nvidia? Eller skal jeg prøve noget helt nyt som ATI? Det eneste krav er dog det er  et PCI-Express.

Hvis i har brug for andet information skal i bare spørge.
På forhånd tak for hjælpen :)
Avatar billede fluse Nybegynder
15. juli 2009 - 10:27 #1
Hvad er dit budget?

OG, vi er nød til at vide hvad for en PSU (strømforsyning) du har.

fluse
Avatar billede pon Nybegynder
15. juli 2009 - 14:50 #2
Lige nu er det bedste kort til penge et Nvidia GTX 275 kort, den version er, lidt ligesom 8800GT var i sin tid, en ned-droslet version af et større og hurtigere kort, og kan fås  til ca. 1600kr.
Det er klart det bedste kort hvor du får mest for pengene.

Du kan se et review her: http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-275-review-test/1

Det klarer nemt wow på max settings, og det meste andet du smider efter det :-)
Avatar billede puno Nybegynder
15. juli 2009 - 21:22 #3
men tjek din strømforsyning først