Avatar billede backy1234 Nybegynder
12. juli 2009 - 23:34 Der er 6 kommentarer

dedicated server

Hejsa eksperter,

Jeg har tænkt på at leje denne dedicated server som i kan se her :
http://www.serverloft.eu/dedizierte-server/server-details.php?products=0

Jeg skal bruge den til at hoste game servere til Counter strike source, men er ikke sikker på om den er specielt god til dette. Regner da med den er, så derfor spørger jeg jer!

Hvor mange slots/spillere tror i computeren vil kunne klare ( serverne skal være med 500fps og 100 tick )

- Luka Rasmussen
Avatar billede Tranex Nybegynder
13. juli 2009 - 00:31 #1
32 slots kan den sagtens tage :) Eller måske endda 2 servers af 32 slots. Altså hvis det er 100 mbit download og upload.
Avatar billede backy1234 Nybegynder
13. juli 2009 - 00:36 #2
altså det er 100/100mbit ;)

Men nu mener jeg, det handler jo også noget om hvad computeren kan klare, hvor mange slots per kerne? hvor mange kerner har den osv?
Avatar billede Tranex Nybegynder
13. juli 2009 - 01:04 #3
Den har 4 kerner. Og selve computeren kan sagtens køre 32 slots. Jeg kørte en cs 1.6 server med 32 slots. På en 2 ghz intel. 512 mb. Uden lag. Med høje rates.
Avatar billede backy1234 Nybegynder
13. juli 2009 - 01:06 #4
okay men nu tænker jeg over i de 100 slots ? vil den kunne dette? altså der er da noget med at fx hver kerne kan tage 32 slots og så er der 4 kerner så ganger man så 32*4 og så kan den så klare det, men ingen som ved det. Jeg er da helt sikker på den vil kunne klare 32 slots. den er meget bedre end min og min computer tager snildt 20slot uden problemer, det eneste som kniber er internettet på min..

Men nogen som ved dette?
Avatar billede Tranex Nybegynder
13. juli 2009 - 01:15 #5
Jeg tror den kan klare 32*4. Men er ikke sikker på om 100/100 mbit er nok ved 4 servers. Men tror godt den kan det, er ikke 100 på det.
Avatar billede backy1234 Nybegynder
13. juli 2009 - 02:08 #6
100/100mbit kan da godt tage så mange kan det ikke? eller, der jo ingen som siger serverne er fulde 24/7?

Men kan computeren tage det?