Avatar billede loproc Praktikant
12. juli 2009 - 21:12 Der er 1 kommentar

Flytning af filer

Hejsa

Jeg har et lille problem - jeg har en Windows 2000 Server med en masse filer oprettet på Mac, via AFP. Jeg vil gerne flytte dem til en NAS disk, men når jeg flytter dem mister de deres resource fork og bliver ubrugelige for Mac brugerne.

Hvordan kopierer jeg filerne over SMB eller FTP og beholder resource forken?

Mvh. Martin Kruse
Avatar billede jkr_bygteq Nybegynder
17. juli 2009 - 13:38 #1
Mit bedste bud er at anskaffe en NAS med iscsi target og så installere en iscsi klient på din server og så mounte nas drevet med et mount point på dit eksisterende drev.