Avatar billede ps-gaard Nybegynder
10. juli 2009 - 12:59 Der er 28 kommentarer

Jeg kan ikke komme ind på mit skrivebord mere

Når jeg starter min bærbare kommer der en mærkelige skærm der siger at der fornyeligt er installeret nyt software eller hardware man får nogle valgmuligheder: man kan starte den i fejlsikret tilstand, kommando prompt, eller start windows normalt, den anbefaler man starter den i det system der sidste virkede, der er en sekund tæller nede i bunden på 30 sekunder, uanset hvad man trykker så starter windows op men lige pludelige går skærmen enten helt sort mens computeren stadig er tændt eller man ryger tilbage til de nævnte valgmuligheder? (Jeg skriver fra en anden computer! lol) på forhånd tak.
Avatar billede ps-gaard Nybegynder
10. juli 2009 - 13:06 #1
Plus der er en blinkende hvis streg på en tom sort skærm
Avatar billede MRls Nybegynder
10. juli 2009 - 13:08 #2
Prøøv at reset din bios, det virker nogle gange.
dvs. når du starter op skal du trykke F2 hvil jeg tro og der efter vælge at gå ind i bios.
Avatar billede ps-gaard Nybegynder
10. juli 2009 - 13:18 #3
tak hvad skal jeg gøre når jeg er inde i bios? hvad tror du der er sket med computeren egentlig? mange tak
Avatar billede ps-gaard Nybegynder
10. juli 2009 - 13:20 #4
bare trykke på en knap der hedder reset i inde i bios? tak
Avatar billede MRls Nybegynder
10. juli 2009 - 13:22 #5
Der er en indstilling inde i BIOS der hedder nustil el. gendan fabriks indstillinger, jamen hvis du er rigtigt uheldig kan det være en fejl på harddisken.
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2009 - 13:28 #6
Avatar billede ps-gaard Nybegynder
10. juli 2009 - 13:30 #7
jeg vil afprøve dine vise ord når jeg kommer hjem, mange tak.. der her skete efter jeg kørte en advanced system care
Avatar billede Jensen DK Novice
10. juli 2009 - 13:44 #8
Læg din XP skive i drevet, går ud fra at det er XP du bruger, boot op på den og vælg reparer anden gang du får mulighed for ar vælge R. du kan følge denne vejledning.
http://www.helgec.dk/xp-repair.html
Første gang klikker du enter til at indstallere windows nu, så kommer reparer anden gang senere.
Avatar billede ps-gaard Nybegynder
10. juli 2009 - 22:09 #9
jeg prøvede at komme ind i bios men kunne ikke, det lyder lidt advanceret dit forslag du mener med andre ord at jeg skal reinstallere mit XP? og alle mine data går tabt? tak, mvh peter
Avatar billede Jensen DK Novice
12. juli 2009 - 06:24 #10
Dine data går ikke tabt, ved en reparer, du mister kun opdateringer fra windows update samt din grafik driver.
Avatar billede ps-gaard Nybegynder
12. juli 2009 - 15:27 #11
hi igen jeg fandt hvad jeg tror er window xp cden, da jeg købte computeren var xp allerede installeret nemelig der står windows works på cden? men med certifikat, men jeg tror ikke jeg kan komme ind i bios det er det blå område ikke? ellers må jeg tage den ud til elgigantens (hvor jeg købte den) værksted det kan være de kan lave den eller er det at gå for vidt? tak
Avatar billede Jensen DK Novice
13. juli 2009 - 13:00 #12
Hvordan prøver du at komme i bios?????
Avatar billede ps-gaard Nybegynder
13. juli 2009 - 14:52 #13
jeg er kommet ind i bios nu ved at trykke delete, men jeg er tvivl hvad jeg nu skal gøre jeg har forsøgt at følge vejledningen men er ikke blevet klogere, der en fane der hedder bios det er 3 fane ikke inde i bios er det den man skal ind i? hvis man ikke gøre noget derinde så fryser bios og jeg er nød til at genstarte computer der er også en sekund tæller derinde.. tak
Avatar billede ps-gaard Nybegynder
13. juli 2009 - 14:54 #14
det link du sendte mig hvor der er screenshot af bios er ikke den bios der er på min computer? jeg ser ingen af de screenshots?
Avatar billede Jensen DK Novice
14. juli 2009 - 06:41 #15
Det er ikke alle bios som er ens, det gælder bare om at sætte dit CD / DVD drev til første boot.
Avatar billede ps-gaard Nybegynder
14. juli 2009 - 12:40 #16
ok tak det er første skridt så? jeg synes bare de vejledninger der er der ikke er nemme at følge jeg er bange for at gøre noget forkert og ødelægge min computuer hvilken rækkefølge skal jeg følge fra punkt til prikke tak? mvh
Avatar billede Jensen DK Novice
14. juli 2009 - 13:17 #17
Har du ikke en kammerat der ved noget mere og som kan hjælpe dig?
Avatar billede ps-gaard Nybegynder
16. juli 2009 - 12:31 #18
jeg fik den til at boote og installationen til at starte men den stod bare i 10 timer på samme skærm og den sagde indlæser filer (min ven sagde det skulle max tage 30 min at var underligt) den kom aldrig til reparer window xp, nu var det midt om natten om computer larmet meget den blæste nærmest som en vind blæser jeg kunne ikke sove så jeg afbryd installationen, nok ikke en god ide, jeg genstartet den til morgen hvor den indlæste nogle filer og nu har den i flere timer stået ved den samme fil at indlæse (ACPI Plug & Play bus-driver)jeg er i tvivl om jeg bare skal lade den stå eller prøve at starte installationen igen? tak
Avatar billede Jensen DK Novice
16. juli 2009 - 13:31 #19
En rep. tager normalt kun ca.45 min så du kommer nok ikke videre, du må få en til at hjælpe dig, bor du i nærheden af Amager vil jeg godt se på dyret.
Avatar billede ps-gaard Nybegynder
16. juli 2009 - 13:45 #20
tak jeg kan da godt komme ud til amager hvis det ikke er for meget udlejlighed for dig? drikker du rødvin?
Avatar billede ps-gaard Nybegynder
16. juli 2009 - 13:49 #21
jeg sidder på en internet cafe og tiden er tidsbegrænset nu men mit nummer er 28 41 23 44 super..
Avatar billede Jensen DK Novice
16. juli 2009 - 14:07 #22
Ja jeg drikker rødvin, jeg kan se at du er fortsat i et nyt spørgsmål, så jeg venter og ser resultatet af det, jeg har skrevet dit telefon nr. ned og kontakter dig hvis du ikke får løst problemet.
Avatar billede ps-gaard Nybegynder
16. juli 2009 - 14:08 #23
livrem og seler??? jeg forstår ikke? min tid ophøre om 4 min på cafeen.. ellers kan vi skrives ved i morgen..:-) Peter
Avatar billede Jensen DK Novice
17. juli 2009 - 06:16 #24
livrem og seler??? 2 næsten ens spørgsmål.
Avatar billede ps-gaard Nybegynder
17. juli 2009 - 12:52 #25
jeg går ned nu med computeren på et værksted og får den fikset da jeg føler det er den hurtigste måde at få den ordnet lad os se hvad der sker, god weekend :-) nyd solen, drik nogle øl...mvh peter
Avatar billede Jensen DK Novice
17. juli 2009 - 13:11 #26
Vi sidder allerede i skyggen og bæller pils.
Avatar billede ps-gaard Nybegynder
17. juli 2009 - 13:37 #27
cool, jeg vender tilbage hvordan det er gået...
Avatar billede Jensen DK Novice
17. juli 2009 - 13:42 #28
Ok