Avatar billede erikmailand Nybegynder
09. juli 2009 - 00:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

12-230V Bil til Acer Bærbar

Hej Eksperter :)
Jeg har købt min en universal 600Watt 12-230V omformer til bilen, da vi snart skal sydpå (Og man skal jo kunne bruge sin bærbar på farten.

Men når jeg slutter min Acer TravelMate 7730 til summer den omformer/strømforsyning der sidder til aceren (Ikke bilomformeren)

Det lyder næsten som om den får for høj spænding. Har prøvet med en anden 12-230v omformer (175w), resultatet var det samme.

Nogen der ved hvorfor den gør det, og om det er skadeligt for aceren? + evt. løsning.
Avatar billede justrace Novice
09. juli 2009 - 00:46 #1
Den får nok nærmere for lidt. Men man kan få en rigtig bil-adapter, og hvorfor lave 12V om til 230V vekselstrøm, for derefter at lave de 230 om til eks. 19V DC?

120W:  http://www.shg.dk/p/2144307
Avatar billede erikmailand Nybegynder
09. juli 2009 - 01:05 #2
Burde en 600W ikke kunne trække det?

Var egentlig fordi jeg havde håbet at bruge den til lidt andet udstyr ved siden af.

Synes bare det lyder utroligt hvis en omformer med så stor effekt ikke kan trække en acer der bruger 35-75W ordentlig. (Den lader ellers fint, summer bare.
Avatar billede thov Forsker
09. juli 2009 - 03:01 #3
Det er nok fordi en 12VDC->230VAC omformer ikke leverer en ren 50/60 Hz sinus. Fint nok til lamper, shavere og el-tandbørster, men en computers switching strømforsyning er sikkert mere sart - derfor brummer den.

Bid i det sure æble, og tag to omformere med :-)
Avatar billede erikmailand Nybegynder
04. september 2009 - 16:40 #4
Så fik jeg pengene retur for den omformer.

Og købte en universal omformer der hvor jeg købte min pc.
Den summer stadig lidt, men det er ikke meget.

Hvis hvis i gider smide et svar, deler i point, hvis i er indforstået med det (justrace & Thov)

Og Undskyld det sene svar. :)
Avatar billede thov Forsker
04. september 2009 - 16:59 #5
et svar kommer her :-)
Sent eller ej - de fleste er tålmodige her, og du fandt en løsning, du kan leve med :-)
Avatar billede justrace Novice
04. september 2009 - 21:42 #6
Springer over. :)
Godt du fik det løst, så det er til at leve med.