Avatar billede ppcbandit Nybegynder
08. juli 2009 - 13:38 Der er 3 kommentarer

Ttrådløs router til 95/60 Mbps?

Jeg bruger fibernet forbindelse der med kabel tester ca 95 ned/60 op Mbps.

Jeg vil gerne bruge den trådløst og oprette hjemmenetværk, og har en D-link 624+. Men den nedsætter hastigheden til ca 16 ned/9 op Mbps, når jeg har een pc tilsluttet og sidder 10 cm fra routeren.

Vil derfor gerne købe en bedre router, men hvordan kan man se hvor høj hastighed en given router kan klare. Har f.eks. kigget på en Linksys WAP54G - men er den god nok?
Avatar billede MRls Nybegynder
10. juli 2009 - 13:59 #1
http://www.happii.dk/product.aspx?prodid=158320 den kan klare op til 600Mbps. det skulle være nok
Avatar billede ppcbandit Nybegynder
10. juli 2009 - 22:04 #2
Har set en wireless router test på PC World hvor netop den model fra D-Link du nævner klarede sig bedst. Synes dog den er en anelse dyr - vil helst ligge under 1.000 kr.
http://www.pcworld.dk/art/10001?page=9
I samme test er der Netgear WNDR3300, som koster det halve af D-Link - men som scorer rigtigt godt - og som jeg nok vil foretrække, men der står ikke nævnt noget om hastigheder fra nettet.

Men hvordan kan man generelt se hvilken hastighed en router kan klare?
Avatar billede MRls Nybegynder
13. juli 2009 - 10:15 #3
Okay, jeg ville mene at denne netgear også kan bruges, du skal kigge på hvor mange GHZ den kan sende med altså frekvensbånd, det er den hastighed den kan sende og modtage data med.