Avatar billede dj-eclipze Nybegynder
08. juli 2009 - 11:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Socket AM2+ og support til AM3

Hej Eksperter

Jeg har bestilt dette kort: Gigabyte GA-MA78GM-UD2H

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=504603

http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Overview.aspx?ProductID=3017

Selve socket på dette kort er AM2+, men der står den supportere en Phenom II X3 samt at kortet er AM3 Ready..

Kan jeg uden videre smide min nye processor (Phenom II X3) i kortet og så opdatere BIOS? - Eller skal jeg bruge en gammel CPU for at opdatere BIOS til at supportere AM3 ?
Avatar billede dj-eclipze Nybegynder
08. juli 2009 - 11:36 #1
Hvis man kigger på CPU Support list: http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/CPUSupport_Model.aspx?ProductID=3017#anchor_os

Så kan man se der også står at Phenom II X3 720 er kompatibel "since BIOS version F1" ..

Er det Rev. 1.0, altså den version af BIOS som kommer med kortet?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
08. juli 2009 - 12:05 #2
Der skulle ikke være nogen problemer med cpu og mobo.

Den vil minimum blive leveret med Bios F1, men kan godt have en nyere version afhængig af kortets produktionsdato.
Avatar billede dj-eclipze Nybegynder
08. juli 2009 - 12:08 #3
Okay det lyder godt..

Jeg arbejder selv med software og hardware til dagligt, men blev pludselig helt i tvivl..

Men ja, jeg kan også se under "BIOS" på gigabytes hjemmeside, at F1 er first release.. Så det er vel minimum den version kortet kommer med..

Men mange tak for svaret!

Smid et svar og få dine point!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
08. juli 2009 - 12:10 #4
Velbekomme :)

Smid selv et svar og tag de fleste point - 150 er vist noget i overkanten for dette spørgsmål :)
Avatar billede dj-eclipze Nybegynder
08. juli 2009 - 12:12 #5
Det helt iorden.. Tak for den hurtige respons!