Avatar billede koburg Mester
07. juli 2009 - 10:37 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Nikon raw i Photoshop CS3

Jeg kan ikke åbne mine raw filer fra Nikon D5000 (.nef) i min photoshop CS 3 premium.

Jeg kan se at den er med i et plugin til CS4, men det kan da ikke passe at jeg skal opgradere til CS4 blot for det?

Og det raw plugin er det noget specielt der popper op i Photoshop? Jeg er helt ny på dette område.

Kan man ikke gøre det i Photoshop CS3?
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. juli 2009 - 11:54 #1
Avatar billede koburg Mester
07. juli 2009 - 12:16 #2
Har ikke nogen effekt, jeg har version 4.6.030 af Camera raw
Avatar billede justrace Novice
07. juli 2009 - 13:17 #3
Jo det passer meget godt. :)
Avatar billede justrace Novice
07. juli 2009 - 13:18 #4
En billig løsning kunne være at bruge Photoshop Elements 7, den kan håndtere D5000 filer.
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. juli 2009 - 13:42 #5
Jeg har fundet understøttede kameraer i RAW filformatet, og dit kamera er ikke understøttet i CS3. Du skal have fat i CS4, for at få understøttelse for dit kamera i Photoshop.

Du kan muligvis finde et plug-in på kamera producentens hjemmeside, men hvis de ikke har lavet et, så er du out of luck.
Avatar billede justrace Novice
07. juli 2009 - 16:39 #7
Det har Nikon ikke, men du kan da prøve at kigge forbi min hjemmeside og under download hente den seneste codec-pakke fra Nikon, som har nummer 1.7.0
Avatar billede koburg Mester
07. juli 2009 - 17:00 #8
Det gjorde udslaget med den codec, så den der var med på cd'en var for gammel. Lidt underligt, for jeg har haft gang i Nikon's support.

Fed side du har der, den skal jeg ind og kigge grundigt på. Tak.
Avatar billede justrace Novice
07. juli 2009 - 17:14 #9
Selv tak, ja det er ved at ligne noget, men der måtte nu godt være lidt mere gang i den.
Avatar billede koburg Mester
07. juli 2009 - 17:18 #10
Jeg ser at jeg er kommet til at give pointene til mig selv, det troede jeg ikke kunne lade sig gøre. Hvad gør jeg nu, du skulle jo have dem?
Avatar billede justrace Novice
07. juli 2009 - 17:22 #11
Man kan godt give dem til sig selv, og det er lavet sådan fordi man så kan lukke et spørgsmål selvom der ikke er kommet noget brugbart.

Du kan bare oprette et nyt spørgsmål hvor jeg så bare kan lægge et svar. :)