Avatar billede h4x0r2tm Nybegynder
01. juli 2009 - 18:06 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Søger forslag til godt hostingseleskab.

Hej Eksperter.

Jeg arbejder for en større virksomhed hvor jeg laver et mindre system der skal benyttes at et mindre antal personer, primært til at indtaste og analysere forskelligt vigtig data.

Systemet kører som en simpel webløsning, på Linux med Apache og MySQL. Det hele er kodet i Python, så der skal også bruges mod_wsgi eller lignende.

Desværre kører firmaets It-afdeling en "Microsoft only" politik, og vil altså ikke have noget som helst med det at gøre. Da det er vigtigt at jeg kan få systemet hostet og med en seriøs backup og oppetids garanti som It-afdelingen ellers kunne levere, forsøger jeg nu at undersøge om jeg kan få den samme service leveret ude i byen til en overkommelig pris.

Jeg har googlet efter nogle, men søger lidt personlige erfaringer, måske med noget lignende mit tilfælde.

Altså et hosting selskab der kan levere en Linux box med Apache og MySQL og en backupløsning.

På forhånd tak.
Avatar billede bmpi Nybegynder
01. juli 2009 - 20:34 #1
Jeg har haft udmærket erfaring med Inforce: http://inforce.dk

De plejer at have gode svartider på supporten. De er ikke de billigste på markedet, men de har god service og stabil drift.
Avatar billede MRls Nybegynder
02. juli 2009 - 11:16 #2
Jeg vil også helt klart anbefale INFORCE, jeg bruger dem selv.
Avatar billede h4x0r2tm Nybegynder
02. juli 2009 - 12:30 #3
Tak for de to indtil videre - jeg lader det lige stå lidt endnu.

Nu siger bmpi at det er lidt dyrt - i hvilket prisleje vil mit ønske ligge i, tror du?
Avatar billede MRls Nybegynder
02. juli 2009 - 12:47 #4
Altså det kommer jo helt an på hvad krav du har til det,

Til et af mine sites hvor der er mange besøgende har jeg en server hos dem til 1.500 kr. pr. måned hvilke er alt rigeligt

til nogle mindre sits ville eet webhotel nok være fornuftigt altså omkring 1.200 om året.
Avatar billede bmpi Nybegynder
02. juli 2009 - 19:39 #5
Nej, jeg synes såmænd ikke de er dyre, men alt afhænger jo af ens behov. Jeg har erfaring med Inforce til 1.500,-, og jeg har også erfaring med one.com til 11,- :-)

Hos one.com forventer jeg mig intet andet af dem, end at mit site kører og svarer tilfredsstillende. Hos Inforce forventer jeg et vis serviceniveau og kompetenceniveau for pengene.

Så hvis jeg var dig, så ville jeg spørge mig selv, hvor vigtigt mit site er, og hvor vigtig stabilitet er for mig. Hvis jeg godt kan leve med mulighed for lidt ustabilitet indimellem, og iøvrigt kan klare alting selv, så er et billigt webhotel måske fint nok. Hvis det er MEGET vigtigt, så er 1.500,- måske godt givet ud...
Avatar billede MRls Nybegynder
03. juli 2009 - 08:19 #6
Jeg ville ringe til INFORCE og tage en snak med dem, jeg kender dem ret da jeg har haft samarbejde med dem i snart 3 år, så ring så vil de helt sikkert hjælpe dig.
Avatar billede h4x0r2tm Nybegynder
03. juli 2009 - 09:03 #7
Jeg siger tak, smid gerne svar.
Avatar billede MRls Nybegynder
03. juli 2009 - 09:09 #8
Her er et svar og selv tak
forsat god dag