Avatar billede olmer Nybegynder
29. juni 2009 - 16:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Printe fra en MSSQL varbinary

Hej Eksperter.
Jeg har nogle HTML documenter liggende gemt som varbinary i min database. Jeg skal have printet dem ud uden at åbne dem først, dvs sendt dem direkte til print. Er der nogen der har ideer til hvordan dette gøres nemmest

Ole
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juni 2009 - 16:45 #1
Jeg antager at du vil kode det i C# givet valg af kategori.

Der er to dele af problemet.

1) At faa fat i data.

Det er nemt nok.

SqlConnection, SqlCommand og SqlDataReader kan hente data som byte[] og Encoding kan konvertere til String.

2) At faa det printet formateret.

Og det ved jeg ikk elige hvordan du griber an.
Avatar billede olmer Nybegynder
29. juni 2009 - 17:01 #2
Jeg har intet problem med at få hentet dokumentet, og konvertere den til en string, men hvordan jeg kommer videre herfra aner jeg ikke (jeg har aldrig rodet med print)
Avatar billede windcape Praktikant
01. juli 2009 - 07:42 #3
Du skulle måske fortælle os hvad du mener med print.

Print som i UDSKRIFT PÅ PRINTER, eller print som i CONSOLE OUTPUT, eller print som i OUTPUT TO BROWSER ?
Avatar billede olmer Nybegynder
01. juli 2009 - 10:49 #4
Yes jeg skulle nok have været mere præcis :-)

Det skal sendes direkte til printer, uden nogen form for dialog
Avatar billede windcape Praktikant
01. juli 2009 - 22:21 #5
Avatar billede windcape Praktikant
01. juli 2009 - 22:22 #6
Avatar billede olmer Nybegynder
18. august 2009 - 12:00 #7
Ups jeg så lige at jeg havde et par åbne spørgsmål. Jeg fandt denne løsning

http://www.ussbd.com/printhtm.html