Avatar billede gonice Nybegynder
28. juni 2009 - 14:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ny Processor

Jeg står og vil til at købe en ny processor, til mit "gamle" msi bundkort.
Model nummer: MS-7047
Chipset: VIA KT880
Socket: A (462)
Mit spørgsmål er:
Hvilken processor kan jeg købe?
Kan det overhovedet betale sig, eller skal jeg ud ogf købe et nyt bundkort?
Avatar billede besle Nybegynder
28. juni 2009 - 15:48 #1
Det kommer da meget an på hvad du skal bruge din computer til? Hvis det bare er til surfing på nettet og tekstredigering er en almindelig AMD duron processor vel rigeligt. Men hvis du regner med at spille spil på den, burde du skifte til et bundkort med support for en intel Duo eller Quad core?
Avatar billede gonice Nybegynder
29. juni 2009 - 13:27 #3
Til Børne-pc, så den må godt kunne trække "The Sims 3".
Avatar billede besle Nybegynder
29. juni 2009 - 14:52 #4
Tjah afhængig af hvilket styresystem du har så er de her minimum specs for at kunne køre the sims 3:

Windows XP (Service Pack 2)
2.0 GHz P4 processor or equivalent
1 GB RAM
At least 6.5 GB of hard drive space with at least 1 GB additional space for custom content
128 MB Video Card with support for Pixel Shader 2.0

Windows Vista

Windows Vista (Service Pack 1)
2.4 GHz P4 processor or equivalent
1.5 GB RAM
At least 6.5 GB of hard drive space with at least 1 GB additional space for custom content
128 MB Video Card with support for Pixel Shader 2.0

For computers using built-in graphics chipsets, the game requires at least:
Intel Integrated Chipset, GMA X3000 or above.
2.6 GHz Pentium D CPU, or 1.8 GHz Core 2 Duo, or equivalent

Så en god Athlon/duron processor og 1gb ram med et ok grafikkort skulle kunne gøre det. ellers skift Hele bundkortet ud, og få et socket LGA775 og en intel duo/dual core processor, med 2gb ram.
Avatar billede drenriza Nybegynder
29. juni 2009 - 18:09 #5
jeg ville nok vælge at invistere lidt i computeren.
Avatar billede gonice Nybegynder
01. juli 2009 - 09:58 #6
Jeg har 1,2gb ram, og et 256 mb nvidia grafikkort.
Hvilken Athlon/duron processor, skal jeg så købe, og hvor kan jeg købe den?
Avatar billede drenriza Nybegynder
01. juli 2009 - 13:16 #7
du burde nok invistere i nyt.

Bundkort
ram
processor.

Hvilket grafikkort har du?

Nyt hardware kunne være.
ASUS M3A78-VM 546kr
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=511359&searchArea=&Soegeord=

Athlon X2 7750 2 MB 448kr
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=483624&searchArea=&Soegeord=

Corsair XMS2 2 x 2 GB 338kr (4gb 800mhz)
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=393166&searchArea=&Soegeord=

Total + levering 1,332kr

Godt gfx kunne være
MSI R4670 504kr
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=479872&searchArea=&Soegeord=

Det ville nemt kunne trække sims3
Avatar billede gonice Nybegynder
02. juli 2009 - 22:19 #8
Jeg har lavet en fejl:
Mit grafikkort har ikke 256mb ram, men 128mb ram, og det er et Nvidia GeForce 6600 GT.
Tak for hjælpen drenriza, kan du ikke lægge et svar?
Avatar billede drenriza Nybegynder
04. juli 2009 - 09:51 #9
^^