Avatar billede oeg Nybegynder
28. juni 2009 - 10:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

WIFI

Hej alle

Jeg har brug for at koble på internettet via trådløst netværk.
Det er ikke muligt at trække et kabel, så det er nød til at være trådløst.

Jeg har en opkobling som skal bruges ca. 250m væk fra hvor stikket er. Der er huse imellem de 2 punkter.

Jeg regner med jeg skal bruge nogle retningsbestemte antenner, men hvordan mener I det kan gøres bedst? Det er vigtigt at forbindelsen er stabil når den først kører.

På forhånd tak for hjælpen.

Ole
Avatar billede CCodam Nybegynder
28. juni 2009 - 16:16 #1
Du kan også prøve at ringe til din ISP, og høre om de kan route en "LAN" forbindelse imellem de to punkter, ligesom man gør med virksomheder der har flere afdelinger i landet :)

Jeg har selv før forsøgt mig med det trådløse, og har aldrig fået det til at fungere optimalt/stabilt, med den kapital jeg endnu engang havde...
Avatar billede oeg Nybegynder
28. juni 2009 - 16:20 #2
Takker for dot svar, men da det ikke er på min hjemadresse og det skal kunne køre mere end et sted er det desværre ikke en mulighed.

Mhv.
Ole
Avatar billede thov Forsker
29. juni 2009 - 03:02 #3
Avatar billede oeg Nybegynder
30. juni 2009 - 18:47 #4
Efter hvad jeg kan læse mig til omkring Cantenna er den meget retningsbestemt og kan ikke monteres på en mast eller lign., så den kan jeg desværre heller ikke bruge.

Men ellers tak for svaret..

/Ole
Avatar billede oeg Nybegynder
02. juli 2009 - 07:41 #5
Jeg har selv fundet den løsning som jeg mener kan løseopgaven.
Airmax5 fra Airlive. Kan købes hos EET.
Avatar billede CCodam Nybegynder
02. juli 2009 - 12:14 #6
Ja de skulle kunne række et par kilometer, og selvom dette er meget længere end du har brug for, så er det altid godt at have lidt extra kraft i baghånden, skulle der være forhindringer i mellem de to punkter :)

Til små 1000 stykket, så er det heller ikke noget der ødelægger hele økonomien :) et godt fund ;)

Jeg vil dog anbefale dig at sætte styrken ned til 14-16dBm med den nævnte afstand, på den måde vil du få mest ud af dem :)