Avatar billede adebayor Nybegynder
26. juni 2009 - 17:44 Der er 13 kommentarer

Kan ikke gå på nettet

Hej
når jeg forsøger at gå på Internet explorer eller firefox, viser den at siden ikke er tilgængelig, selvom jeg er logget på det trådløse (der er en blå kugle nede i højre hjørne). Jeg kan desuden godt logge på Vuse og windows update, kører fint. Men når jeg skal på en internetserver går det galt.

HVad gør jeg?
26. juni 2009 - 20:58 #1
For 156'ende gang -> skal vi gætte:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?
Avatar billede adebayor Nybegynder
27. juni 2009 - 12:32 #2
...Vista Home Premium
27. juni 2009 - 13:43 #3
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...

Avatar billede adebayor Nybegynder
27. juni 2009 - 15:38 #4
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 15:36:31, on 27-06-2009
Platform: Windows Vista SP1 (WinNT 6.00.1905)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\System32\rundll32.exe
C:\Windows\RtHDVCpl.exe
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Program Files\Steam\steam.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtMng.exe
C:\Windows\System32\rundll32.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosA2dp.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtHid.exe
C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtHsp.exe
C:\Windows\system32\wbem\unsecapp.exe
C:\Program Files\Steam\SteamApps\common\football manager 2009\fm.exe
C:\Users\Berggreen\Desktop\FM Genie Scout 2009 XE\FMGenieScoutXE.exe
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe
F:\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - (no file)
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {A057A204-BACC-4D26-9990-79A187E2698E} - (no file)
O3 - Toolbar: (no name) - {7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA} - (no file)
O3 - Toolbar: (no name) - {A057A204-BACC-4D26-9990-79A187E2698E} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [NvSvc] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\nvsvc.dll,nvsvcStart
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Skytel] Skytel.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "c:\program files\steam\steam.exe" -silent
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Bluetooth Manager.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~2\MICROS~3\Office10\EXCEL.EXE/3000
O13 - Gopher Prefix:
O15 - Trusted Zone: *.danskebank.dk
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - (no file)
O20 - AppInit_DLLs: avgrsstx.dll
O23 - Service: Agere Modem Call Progress Audio (AgereModemAudio) - Agere Systems - C:\Windows\system32\agrsmsvc.exe
O23 - Service: Automatic LiveUpdate Scheduler - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\AluSchedulerSvc.exe
O23 - Service: AVG Free8 E-mail Scanner (avg8emc) - Unknown owner - C:\PROGRA~2\AVG\AVG8\avgemc.exe (file missing)
O23 - Service: AVG Free8 WatchDog (avg8wd) - Unknown owner - C:\PROGRA~2\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe (file missing)
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Event Log (EvtEng) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\LuComServer_3_4.EXE
O23 - Service: SCM Driver Daemon (NishService) - Unknown owner - C:\Program Files\System Control Manager\edd.exe (file missing)
O23 - Service: O2Micro Flash Memory Card Service (o2flash) - O2Micro International - C:\Program Files\O2Micro Oz128 Driver\o2flash.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Registry Service (RegSrvc) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files\Common Files\Steam\SteamService.exe
O23 - Service: TOSHIBA Bluetooth Service - TOSHIBA CORPORATION - C:\Program Files\Toshiba\Bluetooth Toshiba Stack\TosBtSrv.exe

--
End of file - 6094 bytes
27. juni 2009 - 22:54 #5
Der er 'rester' efter AVG8 ???
Og en tilsyneladende levende Symantec/Norton ?

------------------------------------------------------------------------

Kør en scanning med Hijackthis, HøjreMusseTast - Kør Som Administrator...)
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - (no file)
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {A057A204-BACC-4D26-9990-79A187E2698E} - (no file)
O3 - Toolbar: (no name) - {7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA} - (no file)
O3 - Toolbar: (no name) - {A057A204-BACC-4D26-9990-79A187E2698E} - (no file)

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime

O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe

O23 - Service: AVG Free8 E-mail Scanner (avg8emc) - Unknown owner - C:\PROGRA~2\AVG\AVG8\avgemc.exe (file missing)
O23 - Service: AVG Free8 WatchDog (avg8wd) - Unknown owner - C:\PROGRA~2\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe (file missing)

O23 - Service: SCM Driver Daemon (NishService) - Unknown owner - C:\Program Files\System Control Manager\edd.exe (file missing)

Genstart normalt...

Check med en frisk HiJackThis at ovenstående er væk ??

------------------------------------------------------------------------
Avatar billede adebayor Nybegynder
01. juli 2009 - 20:56 #6
Det har jeg nu gjort. Men De tre O23'er, bliver ved med at være der.
01. juli 2009 - 21:21 #7
Nå ja - dette skulle lige før HiJackThis proceduren

Klik på Start->Kør skriv Services.msc og klik OK.
Find Tjenesten (Hvis den er der)
* AVG Free8 E-mail Scanner (avg8emc)
* AVG Free8 WatchDog (avg8wd)
* SCM Driver Daemon (NishService)
stop den hvis den kører, højreklik på den og vælg Starttype Deaktiveret.

Derefter 'fix' i HiJackThis ->
O23 - Service: AVG Free8 E-mail Scanner (avg8emc) - Unknown owner - C:\PROGRA~2\AVG\AVG8\avgemc.exe (file missing)
O23 - Service: AVG Free8 WatchDog (avg8wd) - Unknown owner - C:\PROGRA~2\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe (file missing)

O23 - Service: SCM Driver Daemon (NishService) - Unknown owner - C:\Program Files\System Control Manager\edd.exe (file missing)
Avatar billede adebayor Nybegynder
01. juli 2009 - 21:57 #8
Den siger: Windows kan ikke finde Service.msc. Kontroller du har stavet korrekt....
01. juli 2009 - 22:03 #9
Kontroller du har stavet korrekt....

Services.msc ???
Avatar billede adebayor Nybegynder
01. juli 2009 - 22:19 #10
De er nu deaktiveret.

Men de dukker ikke op i HijackThis, efter jeg deaktiverede dem.
01. juli 2009 - 22:24 #11
Fint nok -

(Oprydning med CCleaner)

Hvordan kører PC'en så nu ?
Avatar billede adebayor Nybegynder
01. juli 2009 - 22:45 #12
Internettet virker stadig ik
Avatar billede adebayor Nybegynder
05. juli 2009 - 19:43 #13
Nogle forslag, tak.